روند کُند بازسازی برای شهروندان مزاحمت ایجاد می کند؛

سازمان آب منطقه‌ای درخصوص پروژه آبشوران پاسخ دهد/ گزارش بازسازی و نصب نقشه عملیات چه شد؟

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۱۱:۴۰:۳۷
کد خبر: ۸۶۱۴۱۲
سازمان آب منطقه‌ای درخصوص پروژه آبشوران پاسخ دهد/ گزارش بازسازی و نصب نقشه عملیات چه شد؟
نزدیک به دوماه از آغاز «عملیات ضربتی» بازسازی آبشوران در پارکینگ شهرداری کرمانشاه می گذرد و همچنان مردم و رسانه ها از روند پیشرفت کار در این زمینه بی اطلاع هستند و مسئولان مربوطه بی پاسخ!

فصل گرما فرا می رسد و آسیب های زیست محیطی و بهداشتی آبشوران رو باز برای شهروندان مزاحمت ایجاد می کند، علیرغم توصیه استاندار و فرماندار کرمانشاه مبنی بر تسریع در روند بازسازی این پروژه، حرکت لاک پشتی مجریان پروژه تنها پیامی که به شهروندان می دهد شروع پر هیجان طرح های نوسازی و بازسازی و روند کند و حرکت لاک پشت وار در ادامه بازسازی است!

چندی پیش، شرکت آب‌منطقه ای ‌کرمانشاه با قید فوریت، پس از کسب مجوزهای لازم ازمراجع ذیصلاح، بصورت ضربتی عملیات اجرایی اصلاح مسیل آبشوران در پارکینگ شهرداری را آغاز کرد.

پروژهای ضربتی و عمرانی مانند هر پروژه دیگری برای موفقیت در اجرایی شدن، مستلزم برنامه ریزی و مشخص شدن تقدم و تاخر در انتخاب نقاط مورد بازسازی و نوسازی هستند.

نحوه اجرای پروژه با توجه به محدودیت های مالی و اجرایی نیازمند برآورد زمان انجام کار و موازنه آن با کلیه پارامترهای دخیل است، عنصر مهمی که نادیده گرفته می شود عدم اطلاع رسانی کافی درباره کار در دست انجام است.

photo_2019-06-22_19-21-40

«پارکینگ شهرداری» پر ترددترین خیابان در مرکز شهر کرمانشاه است، تجمع  مجتمع های پزشکی/ درمانی، رفاهی و خدماتی، در این منطقه برای  شهروندان  مزاحمت ایجاد کرده است. با توجه به همین نکات استاندار کرمانشاه تاکید کرد: سیستم دفع فاضلاب شهر کرمانشاه، در قواره‌های استاندارد یک کلانشهر نیست و باید اصلاحات اساسی آن با سرعت بیشتری انجام شود.

photo_2019-06-22_19-21-45

 در ارتباط با روند بازسازی این پروژه سوالاتی  ایجاد شده است که سازمان آب منطقه ای با پاسخ به این سئوالات شهروندان را از برنامه کاری خود مطلع کند.

1- برنامه آب منطقه‌ای برای پایان بازسازی این پروژه چیست؟ آیا قرار است این خیابان به وضعیت قبلی بازگشته و مسیر تردد خودروها باشد؟!

2- با توجه به طول مسیل آبشوران و تبدیل شدن به یک تهدید جدی برای کلیه مسیل ها، در مرکز شهر و قید "ضربتی بودن عملیات" چرا  فقط این نقطه از مسیل انتخاب شده است؟ در حالی که خیابان حداد عادل بخاطر  وجود سایت میراث فرهنگی و ارزشمند "تکیه معاون‌الملک" موقعیت بحرانی‌تری دارد!

3- تصمیم متولی بازسازی این پروژه برای دیواره های آبشوران چیست؟ سازه جدید دیواره آبشوران چه ساختاری خواهد داشت؟

4- علت عدم نصب تابلو از گزارش و نقشه عملیات تا اتمام بازسازی در محل اجرا چیست؟!

 

 

*گزارش پریا امیری پریان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز