امسال؛ برداشت ۱۳۰ هزار تن گندم از مزارع بوکان

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۱۱:۵۰:۱۹
کد خبر: ۸۶۱۴۳۷
امسال؛ برداشت ۱۳۰ هزار تن گندم از مزارع بوکان
مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: با توجه به بارش های خوب بهاری و افزایش سطح زیر کشت گندم، پیش بینی می شود امسال ۱۳۰ هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شود.
به گزارش برنا آذربایجان غربی، اسکندر عبدی افزود: در سال زراعی جاری ۷۴ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است که از این مقدار ۶۴ هزار هکتار به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده است.
وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی سطح زیرکشت گندم در سال زراعی جاری بیان کرد: ظرفیت‌های خوب آبی و خاکی در این شهرستان باعث شده است تا بوکان هر ساله و به صورت متوالی مقام نخست تولید گندم در آذربایجان غربی را به خود اختصاص دهد.
مدیر جهاد کشاورزی بوکان اضافه کرد: در سال زراعی گذشته ۶۹ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته بود که از این مقدار ۶۱ هزار و ۱۰۰ هکتار به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.
عبدی بیان کرد: با وجود پتانسیل‌های بسیار مناسب برای کشت گندم در بوکان موجب شده این منطقه به انبار غله آذربایجان غربی شهرت پیدا کند اما همچنان کشاورزان این شهرستان با مشکل ذخیره گندم مواجه هستند.
هم اکنون در این شهرستان تنها امکان ذخیره سازی ۳۰ هزار تن گندم وجود دارد که با بهره برداری از سیلوی ۷۰ هزار تنی این شهرستان که قرار است در تیر ماه گندم از کشاورزان تحویل بگیرد مقدار گندم ذخیره سازی شهرستان به ۱۰۰ هزار تن برسد.
بوکان دارای ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان ۲۵ هزار هکتار آبی و ۸۵ هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت می‌شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز