۱۰۰خانه ورزشی روستایی تا پایان سال تجهیز می‌شود/تحول عظیم در زیر ساخت‌های ورزشی استان

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۱۲:۳۳:۳۸
کد خبر: ۸۶۱۴۸۲
۱۰۰خانه ورزشی روستایی تا پایان سال تجهیز می‌شود/تحول عظیم در زیر ساخت‌های ورزشی استان
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از افتتاح 100 خانه ورزشی در استان خبرداد و گفت: با افتتاح 91 پروژه در سال جاری تحول عظیمی در زیرساخت های استان را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، فرزاد فتاحی در مجمع انتخاب رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی خراسان رضوی ضمن تشکر از زحمات جعفری، رئیس این فدارسیون اظهار کرد: با توجه به ارتباط سازنده ای که بین فدراسیون‌ ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل ورزش و جوانان به وجود آمده، روند رو به رشدی را در این فدارسیون شاهد بوده ایم.

وی افزود: در سال جاری علاوه بر برنامه های ویژه ای که در بعد قهرمانی و همگانی داریم، در بحث زیر ساخت ها نیز با برنامه ریزی های مناسب و حمایت وزیر ورزش و جوانان و استاندار خراسان رضوی، سال تاریخی را برای ورزش استان رقم خواهیم زد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: در سال جاری بالغ بر 91 پروژه را افتتاح خواهیم کرد که حدود 50 درصد از این پروژه ها در روستا ها به بهره برداری می‌رسد.

فتاحی ادامه داد: این موضوع نشان دهنده توجه دولت و وزارت ورزش و جوانان به مناطق روستایی است چرا که یکی از مهم ترین کارهایی که می‌توان نشاط و سلامتی روحی و جسمی را ایجاد کرد، همین مکان های ورزشی است.

وی ضمن تشکر از فرمانداران و دهیاران استان بیان کرد: علاوه بر این 90 پروژه که وزارت و اداره کل ورزش وجوانان  در دست دارند، دهیاران در روستا ها بیش از 30 پروژه را افتتاح خواهندکرد که این کار بسیار بزرگی بوده و شایسته تقدیر است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: در سال گذشته با تامین اعتبار لازم، 144 خانه ورزش روستایی را افتتاح کردیم، همچنین از ابتدای سال جاری نیز 30 خانه ورزش روستایی دیگر را تجهیز و راه اندازی کردیم و بزودی 30 خانه و تا پایان سال جاری 100 خانه دیگر را تجهیز خواهیم کرد.

فتاحی بیان کرد: 10 خانه ورزش محله را در حاشیه شهر مشهد افتتاح کردیم که نظارت بر فعالیت آن ها در محله بسیار مهم است و این فعالیت دولت باید به درستی ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: مسابقات بین خانه های ورزش روستایی یکی از فعالیت های بسیار خوب است که علاوه بر پویایی خانه های ورزش روستایی برای حفظ و ادامه کار آن ها در روستا ها موثر می‌باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه در سال جاری 2 رویداد بین المللی در استان خواهیم داشت، گفت: اولین دوره جام بین المللی کشتی چوخه به میزبانی خراسان رضوی در شهریور ماه برگزار می‌شود که باید به سمت برگزاری این گونه رویداد ها برویم.

فتاحی در خصوص بحث استعدادیابی عنوان کرد: آموزش و پرورش می‌تواند نقش موثری در بازی های بومی محلی ایفا کند و با توجه به ظرفیت مناسبی که مدارس روستا ها وجود دارد‌، می‌توانیم استعداد های بزرگی را کشف کنیم.

وی در پایان گفت: تا پایان تیر ماه مجامعی که به صورت سرپرستی اداره می‌شوند، برگزار و رئیس آن ها انتخاب خواهد شد.

 

نظر شما