سفیر ارمنستان در قزوین:

سطح روابط بین ایران و ارمنستان نیازمند بازنگری است

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۱۲:۵۰:۰۲
کد خبر: ۸۶۱۴۹۷
سطح روابط بین ایران و ارمنستان نیازمند بازنگری است
سفیر ارمنستان در ایران گفت: حجم مبادلات تجاری بین ۲ کشور، ۳۰۰ میلیون دلار است که این رقم با توجه به ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان ناچیز بوده و نیازمند بازنگری است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ آرتاشز تومانیان ظهر امروز در حاشیه بازدید از واحد تولیدی مهران واقع در شهر صنعتی البرز در جمع خبرنگاران افزود: این حجم مبادلات در مقابل ظرفیت‌های بزرگ کشور ایران رقم بسیار ناچیزی است و باید سطح همکاری‌های اقتصادی بین ۲ کشور افزایش یابد.

وی اضافه کرد: سطح روابط تجاری ارمنستان با ایران در زمینه های کشاورزی و صنعتی باید به شکل پررنگ تری دنبال شود.

تومانیان همچنین گفت: رابطه تجاری بین ایران و ارمنستان بسیار طولانی است و در ۲۸ سال اخیر بیشترین حجم مبادلات تجاری بین ۲ کشور در زمینه انرژی و گاز بوده است.

سفیر ارمنستان در ایران تاکید کرد: بدون شک بین ۲ کشور ایران و جمهوری ارمنستان زمینه همکاری های بسیار وجود دارد که مورد غفلت واقع شده و لازم است که ارزیابی های جدیدی در این رابطه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بازدید از استان های ایران جز برنامه های مسئولان جمهوری ارمنستان است و در بازدیدی که از استان قزوین صورت گرفت قرار شد به توانمندی های اقتصادی این استان برای برقراری همکاری های دوجانبه اقتصادی بپردازیم.

تومانیان یادآور شد: استان قزوین دارای ظرفیت‌های فراوان تولیدی است که می تواند مورد توجه سرمایه گذاران و تجار ارمنستانی قرار بگیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز