رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز:

استان ما؛ یک میلیون و ۳۸۰ هزار نفر جمعیت بالای ۳۰ سال دارد

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۲۱:۲۷:۱۲
کد خبر: ۸۶۱۶۴۷
استان ما؛ یک میلیون و ۳۸۰ هزار نفر جمعیت بالای ۳۰ سال دارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: جمعیت بالای ۳۰ سال استان البرز یک میلیون ۳۸۰ هزار نفر است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسین کریم ظهر یکشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب که تعرفه های پزشکی باید در مطب ها و مراکز دولتی و خصوصی در معرض دید بیماران قرار گیرد، اظهار کرد: طرح بسیج ملی فشار خون طرح در البرز در حال اجرا است.

کریم با بیان این مطلب یک میلیون و ۳۸۰ هزار نفر بالای ۳۰ سال در البرز جمعیت وجود دارد، گفت: تا کنون ۱۵۰ هزار نفر در این طرح مورد پایش قرار گرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان این مطلب که ۱۵ درصد افراد دارای فشار خون هستند، ادامه داد: البرز از لحاظ کنترل و بیماریابی رتبه زیر ۱۰ در کشور را دارا است.

دکتر کریم افزود: ۱۰ درصد از افراد در این طرح باید مورد پایش مجدد قرار بگیرند.

وی با بیان این مطلب که فشار خون سن خاصی ندارد، افزود: نوزادی که تازه به دنیا آمده هم می تواند مبتلا به فشار خون باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر در طرح سنجش فشار خون ۴۱.۳ افراد درصد پیش فشار خون دارند، گفت: فشار خون بین ۱۲ تا ۱۴ طبیعی است.

دکتر کریم با بیان اینکه دو نوع فشار خون داریم، گفت: برای فشار خون اولیه دلیلی کشف نشده است ولی فشار خون ثانویه دلایل زیادی دارد.

وی با بیان این مطلب که تنها ۵ درصد افراد فشار خون ثانویه دارند، اضافه کرد: ۹۵ درصد افراد دارای فشار خونه اولیه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در ادامه سخنان خود به مشکلات بیمارستان امام خمینی اشاره کرد و گفت: بیمارستان امام خمینی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی البرز نیست و زیر نظر بنیاد شهید و همیاری های شهرداری اداره می شود.

دکتر کریم با بیان اینکه این بیمارستان بخش خصوصی محسوب می شود، گفت: تصمیمات و اتفاقاتی که در این بیمارستان رخ می دهد در حیطه وظایف ما نیست.

وی با بیان اینکه بیمارستان سید الشهدا پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، ادامه داد: این بیمارستان ابتدا در اختیار سازمان مجری بود و چون پیشرفت خوبی نداشت وزارت بهداشت ادامه روند ساخت این بیمارستان را به عهده گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز