رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی:

شاخص های فرهنگی ایران در عرصه جهانی معرفی شود/ جایگاه اول خراسان رضوی در ورزش روستایی

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۱:۵۶:۰۳
کد خبر: ۸۶۱۹۸۳
شاخص های فرهنگی ایران در عرصه جهانی معرفی شود/ جایگاه اول خراسان رضوی در ورزش روستایی
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی گفت: باید تدبر ویژه ای داشته باشیم تا شاخص های فرهنگی مان را در عرصه بین المللی معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، غلامرضا جعفری در مجمع انتخاب رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی خراسان رضوی اظهار کرد: ثبات جایگاه ورزش روستایی مستلزم یک خرد جمعی است که بتواند در چارچوب سیاست های مقام معظم رهبری، دولت و به صورت تخصصی وزارت ورزش و جوانان حرکت کند.

وی افزود: خراسان رضوی یکی از استان های پیشرو در ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی بوده و این موضوع را با خلاقیت، ابتکار، تلاش و فعالیت بدست آورده است.

رئیس فدراسیون ورزش های روستایی و بازیهای بومی و محلی بیان کرد: خراسان رضوی در بحث شاخص های روستایی در جایگاه اول است و گستردگی حوزه کار در این استان به دلیل تنوع قومیت و جمعیت بالای می‌باشد.

جعفری ادامه داد: این گستردگی جمعیت مانعی بود در خصوص اینکه خدمات در شان جامعه مخاطب ما ارائه نشود که خوشبختانه در خراسان رضوی این مانع با تلاش و فعالیت برطرف شده است.

وی افزود: حضور و فعالیت همه شهرستان ها در استان نقطه عطفی در فعالیت ورزش روستایی است که امیدوارم با هم افزایی بیشتر در این حوزه برای جامعه روستایی و عشایری برنامه ریزی و تلاش کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی تصریح کرد: ما موضع فعالیت مان دردو محور برنامه ریزی شده که یکی از آن ها توسعه ورزش های کلاسیک است.

جعفری ادامه داد: این موضوع ویژگی های خاصی دارد چرا که 50 رشته ورزشی را نمی‌توان در یک روستا مدیریت کرد و نیاز است رشته هایی که پیشینه و زیر ساختی در روستا دارند در غالب فعالیت های آمایش منطقه ای در اولویت استان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ترویج ورزش روستایی و بازی های بومی محلی یکی از مهم ترین اولویت های ما هستند و باید در بحث بومی محلی از مطالب آموزشی و علمی استفاده کنیم

رئیس فدراسیون ورزش های روستایی و بازیهای بومی و محلی بیان کرد: هنجار های اجتماعی باید به نوعی معرفی و آموزش داده شود و ما در قالب یک نظام آموزشی باید زیر ساخت های فرهنگی مان را تقویت کنیم و بازی های بومی محلی این قابلیت را دارد.

جعفری اضافه کرد: با توجه به اینکه در دهه حاضر با چالش هایی رو به رو هستیم بازی های بومی محلی از قابلیت ویژه ای برخوردار است و می‌تواند نقشی موثری را ایفا کند، همچنین باید تدبر ویژه ای داشته باشیم تا شاخص های فرهنگی مان را در عرصه بین المللی نیز نمایش دهیم.

وی در خصوص خانه های ورزش روستایی بیان کرد: این طرح به صورت ویژه پیگیری شده است و تمام تلاشمان بر این بوده تا زمینه دسترسی آسان مخاطبین مان را چه در بخش آقایان و چه در بخش بانوان فراهم سازیم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی با اشاره به نقش موثر بانوان در ورزش ادامه داد: بخش عمده ای از مخاطبین ما را بانوان تشکیل می‌دهند که باید برای آن ها برنامه ریزی کنیم و صرف ورزشگاه ساختن این مسئله در بر نخواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز