پر آب بودن ۶۲ درصد از ذخایر سدهای خراسان رضوی

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۲:۳۳:۳۷
کد خبر: ۸۶۲۰۱۹
پر آب بودن ۶۲ درصد از ذخایر سدهای خراسان رضوی
مدیر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: ۶۲ درصد ذخایر سدهای این استان پر آب است که نسبت به سال گذشته حدود سه برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، رضا نوروززاده در این خصوص اظهار کرد: ذخایر سدهای خراسان رضوی طی مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد بود که در سال جاری بر اثر بارندگی‌ها شاهد رشد ۴۱ درصدی ذخایر سدهای این استان هستیم.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۹۷۲ میلیون متر مکعب آب در مخازن سدهای خراسان رضوی جمع شده که ۷۷۵ میلیون متر مکعب آن از ابتدای سال جاری تاکنون وارد سدها شده است.

وی مجموع حجم ذخیره سازی سدهای بزرگ و در حال بهره برداری این استان را یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب از این حجم مربوط به سد دوستی مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان است.

نوروززاده با اشاره به وضعیت مطلوب ذخایر سد دوستی که نقش مهمی در تأمین آب مشهد دارد افزود: هم اکنون ۶۴ درصد از ظرفیت سد دوستی آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد بود که امسال ۴۵ درصد افزایش یافته است.

وی حجم کنونی آب ذخیره شده در سد دوستی را ۷۷۵ میلیون متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: ۵۶۸ میلیون متر مکعب از این میزان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به سد دوستی وارد شده است.

خراسان رضوی دارای ۳۲ سد در حال بهره برداری در تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز