مجری اجرای طرح حافظان سلامت:

از ۱۵ تیر ورود شیرینی و آبمیوه های صنعتی به بیمارستان ها ممنوع است

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۲:۱۶:۳۷
کد خبر: ۸۶۲۵۱۹
از ۱۵ تیر ورود شیرینی و آبمیوه های صنعتی به بیمارستان ها ممنوع است
مجری اجرای طرح حافظان سلامت گفت: با ابتکار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از 15 تیر ماه سال جاری، ورود انواع شیرینی و آبمیوه های صنعتی به بیمارستان های دولتی استان ممنوع است و نگهبانان به عنوان مجریان این طرح جلوی این اقلام را خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید عمار عزیزی روز سه شنبه در حاشیه همایش طرح حافظان سلامت استان کرمانشاه که در تالار کتابخانه بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: طی پژوهش‌های زیادی که صورت گرفته منشأ اکثر بیماری‌های قلبی و عروقی، انواع سرطان‌ها، هپاتیت‌ها و دیابت‌ها، بیماری کبد و کلیه ناشی از رعایت نکردن رژیم غذایی سالم و سبک زندگی است به همین دلیل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گام اول ارتقا سواد سلامت جامعه را از بیمارستان‌ها شروع کرده است.

وی اضافه کرد: در مرحله اول طرح حافظان سلامت استان، ورود انواع شیرینی تر و خشک، شکلات‌ها و آبمیوه‌های صنعتی (که بیشتر از شکر و شیرینی تهیه شده‌اند) به بیمارستان‌های دولتی ممنوع می‌شود و نگهبانان بیمارستان‌ها مجریان اصلی این طرح هستند و از ورود انواع این اقلام جلوگیری می‌کنند.

او در ادامه آموزش و توجیه علمی و منطقی مجریان طرح حافظان سلامت را گام اول اجرای صحیح این طرح در جامعه دانست و گفت: به همین منظور امروز همایش حافظان سلامت برای ارتقا سواد سلامت، آگاهی بخشی این بخش از کارکنان بیمارستان‌ها که می‌توانند جلوی این اقلام آسیب رسان را بگیرند برگزار شد.

عزیزی، هدف از اجرای این طرح را اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در باره مضرات مصرف شیرینی‌ها دانست و اظهار داشت: متأسفانه اغلب ملاقات کننده ها برای عیادت بیماران شیرینی و آبمیوه به همراه می‌آورند در حالی که نمی‌دانند این مواد خود منشأ اصلی بیماری‌هاست نه تنها برای بیمارها خوب نیست بلکه به او ضرر نیز می‌رساند.

وی فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به جامعه در مورد خطرات مصرف نمک، عدم تحرک و ورزش، و غیره را دیگر مراحل طرح حافظان سلامت دانست که بعد از طرح ممنوعیت ورود شیرینی و آبمیوه به بیمارستان‌ها، در قالب برنامه‌ها و طرح‌های مختلف به اجرا در می‌آید.

 

نظر شما