۳۲ هزار هکتار از اراضی ملی استان قزوین تحت حفاظت قرار دارد

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۰:۱۵:۵۵
کد خبر: ۸۶۲۷۷۷
۳۲ هزار هکتار از اراضی ملی استان قزوین تحت حفاظت قرار دارد
مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ۳۲ هزار هکتار از اراضی ملی و تملکی استان تحت پوشش یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان قرار داشته و جلوی تعرض و دست اندازی افراد سودجو به آنها گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛مسعود حق لطفی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در این خصوص تصریح کرد: اراضی تحت پوشش از سرمایه های اصلی استان  هستند و حفاظت از آنها توسط یگان مستقر با همکاری و نظارت دستگاه های مرتبط انجام می شود.

به گفته وی، طی یک ساله گذشته برای حفاظت همه جانبه از اراضی تحت پوشش، هفت مرحله طرح حفاظتی در مناسبت های خاصی که گمان برده می شد برخی نقاط این اراضی مورد تعرض و تصرف افراد سودجود قرار گیرد، به اجرا درآمد.

حق لطفی اضافه کرد: طی مدت یاد شده همچنین ۵۱ مورد اخطار به افرادی که قصد تعرض و تصرف اراضی تحت حفاظت شده را داشتند، داده شد که ۴۰ مورد آن با رایزنی و نشست های کدخدامنشانه حل و فصل و ۱۱ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی گردید.
 وی اضافه کرد: از پرونده های معرفی شده به مراجع قضایی تاکنون چهار مورد منجر به قلع و قمع شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی قزوین تصریح کرد: در یک سال گذشته همچنین ۲۱ هکتار از اراضی رفع تصرف و آزادسازی شده که ارزش آن بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پیشگیرانه در خرداد ماه سال جاری از تصرف ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی مهرگان (شترک) قزوین نیز توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان جلوگیری به عمل آمد.

حق لطفی اهتمام به قانون را امری ضروری و اجتناب ناپذیر در جامعه دانست و افزود: پاسداری از این امر خطیر و مهم برعهده دستگاه های اجرایی بوده و باید با قانون گریزانی که سعی دارند از راه های مختلف، قانون را دور زده و به مطامع خود برسند به شدت برخورد و مقابله کرد.

 

نظر شما