با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان

جشنواره ملی، فرهنگی ورزشی جاده ولایت در مشهد برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۰:۵۲:۰۰
کد خبر: ۸۶۲۹۳۴
جشنواره ملی، فرهنگی ورزشی جاده ولایت در مشهد برگزار می‌شود
سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان خراسان رضوی از برگزاری آیین بدرقه و افتتاحیه دهمین جشنواره کشوری دوی استقامت جاده ولایت با حضور دکتر سید عبدالحمید احمدی، معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی این وزارتخانه همزمان با 5 تیرماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در عرصه میدان شهدا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسن عزیزی دراین خصوص اظهار کرد: «کاروان آفتاب» متشکل از 20 ورزشکار جوان دوومیدانی کار با شعار« امام هشتم؛ جلوه رأفت، محور وحدت» مسیر 2300 کیلومتری در 6 استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی  را از 7 تیر از یادمان شهدای شلمچه در کربلاهای جنوب ایران آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: در مدت 16 روز پس از عبور از  550 شهر در شامگاه میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در  صحن و سرای امام هشتم، بر اهتمام به نهادینه سازی سبک زندگی رضوی، پاسداری از خون شهدا و ولایت مداری و احیای امر اهل بیت(ع) تجدید میثاق دوباره ای می ببندند که این حرکت عظیم فرهنگی همیشه با استقبال و حضور پرشور مردمی همراه بوده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان بیان کرد: در جشن ده سالگی این برنامه، شاهد تغییرات ساختاری و محتوایی به منظور دست یابی حداکثری به اهداف از پیش تعیین شده این رویداد هستیم، تمرکز زدایی و واگذاری همه امور در استان های مسیر، هم افزایی و هماهنگی با متولیان برگزاری جشن های زیر سایه خورشید، تعامل با کانون های خادم یاران ورزش آستان قدس رضوی از جمله این اقدامات بوده است.

عزیزی افزود: فعال سازی بعد همگانی توسعه ورزش ارزشی با رویکرد ترویج فضایل و سجایای اخلاقی در جامعه، جلب مشارکت هدفمند فدراسیون های ورزشی روستایی و بازی های بومی و محلی، همگانی و زورخانه ای و کشتی پهلوانی، هماهنگی برگزاری همایش های پیاده روی خانوادگی صبح و نشاط و حضور کاروان آفتاب در شهرستان های مسیر جاده ولایت، تقویت حضور کاروان در جشن های مردمی و پیش بینی پیوست های متنوع و جذاب فرهنگی از جمله برگزاری جشنواره های نقاشی، مسابقات کتاب خوانی، هنرهای دستی، دل نوشته ها و نظایر آنها لحاظ شده است.

وی با تصریح این موضوع که  طرح بین الملی کردن جاده ولایت برای دهه دوم برگزاری این رویداد در دستورکار معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت قرار گرفته است، از انجام برنامه ریزی و رایزنی های فرهنگی و دیپلماتیک برای تحقق این موضوع خبر داد.

گفتنی است؛ ساعت 18 روز چهارشنبه 5 تیر آیین بدرقه کاروان آفتاب و تحویل پرچم آستان قدس رضوی با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و با سخنرانی معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار و پس از آن کاروان با حضور در حرم مطهر و شرکت در نماز جماعت مغرب و عشاء روز بعد مشهد مقدس را به مقصد آبادان ترک خواهد کرد.

 

نظر شما