معاون استاندار گلستان خبر داد:

لزوم نگاه جدید در امر مبارزه با مواد افیونی/ نقش انکار ناپذیر سمن ها در مبارزه

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۵:۲۹:۵۹
کد خبر: ۸۶۳۱۷۲
لزوم نگاه جدید در امر مبارزه با مواد افیونی/ نقش انکار ناپذیر سمن ها در مبارزه
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به نقش سمن ها در مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به ظهور ماده مخدر جدید، بایستی نگاه ها در امر مبارزه تغییر کند و جدید باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عبدالرضا چراغعلی، در همایش اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار شد، ضمن بیان اینکه نقش سمن های مردم نهاد  در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم و انکار ناپذیر است اظهار کرد: دستگاه های مختلف از جمله شورای مبارزه با مواد مخدر، استانداری ها، فرمانداری ها، و غیره در مبارزه با مواد اعتیادآور به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تلاش هستند.

وی تصریح کرد: علیرغم تلاش های چهار دهه نظام و دولت اما همچنان این مواد افیونی بر کشور سایه افکنده است و با توجه به صرف هزینه و تلاش نیروهای نظامی و امنیتی اما باز هم متاسفانه کشور با هجمه مواد صنعتی اعتیادآور روبرو است.

وی با تأکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر باید تبدیل به نهضت عمومی شود، گفت: در گذشته مواد مخدر محدود بود اما امروزه مواد صنعتی که در زیرزمین منازل هم قابل کشت است به آن اضافه شده و کار مبارزه را سخت کرده است.

معاون استاندار گلستان به لزوم نگاه جدید نسبت در امر مبارزه با مواد افیونی اشاره کرد و افزود: با توجه به ظهور ماده مخدر جدید نگاه ما هم نسبت به مبارزه با این مواد افیونی باید جدید باشد.

وی به سهم نگران کننده ایران در تعداد افراد معتاد اشاره کرد و افزود: سالانه ۳۰۰ میلیون دلار بودجه عمومی کشور صرف مبارزه با مواد مخدر می شود و با توجه به آمار جهانی، سهم ایران بسیار نگران کننده می باشد.

 

نظر شما