نائب رئیس شورای شهر همدان:

ظرفیت بالقوه ای برای تبدیل شدن به شهر هوشمند را داریم

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۵:۲۰:۳۴
کد خبر: ۸۶۳۱۸۱
ظرفیت بالقوه ای برای تبدیل شدن به شهر هوشمند را داریم
نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: این شهر با برخورداری از توان فناوری، ظرفیت بالقوه ای برای تبدیل به شهر هوشمند دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حمید بادامی نجات در نشست با رئیس پارک علم و فناوری استان همدان اظهار داشت: دوره پنجم شورای اسلامی شهر همدان همواره تاکید بر توجه به فناوری و و ایجاد شهر هوشمند دارد و از ایده‌های فناوری نوین استقبال می‌کنیم.

وی بیان کرد: بر این اساس نیز صدور پروانه‌ها را در مدیریت شهری به صورت الکترونیکی مورد تاکید قرار داده‌ایم ضمن اینکه یک هزار خدمت در شهرداری، ظرفیت بسیار خوبی را در حوزه فناوری ایجاد کرده است.

بادامی نجات خاطرنشان کرد: هیچ سازمانی این تعداد خدمت ندارد و هر یک از این خدمات یک ظرفیت کسب و کار محسوب می‌شود و نیاز دارد پارک علم و فناوری به عنوان واحد تخصصی به کمک شهرداری آمده و از این ظرفیت برای درآمدزایی و اشتغال استفاده کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: امروزه مدیریت شهری تشنه فناوری است چرا که ایده و خلاقیت‌های زیادی در این حوزه وجود دارد هر چند مدیریت شهری تخصص ساخت و ارائه این ایده‌ها را ندارد.

وی خواستار همکاری پارک علم و فناوری و شهرداری همدان شد و افزود: مشکل اصلی حوزه فناوری بازار کار است و باید در حوزه‌هایی وارد شد که تقاضا و بازار آن تحقق یابد.

بادامی نجات با بیان اینکه شورا در سال گذشته مصوبه‌ای جهت همکاری با پارک علم و فناوری اعمال کرد، افزود: بر اساس این مصوبه ۱۰ میلیارد ریال بودجه از اعتبارات مالی شهرداری برای فعالیت صندوق پژوهش و فناوری در نظر گرفته شد که متأسفانه پارک علم و فناوری از این ظرفیت استفاده نکرد.

رئیس پارک و علم و فناوری همدان نیز در این نشست با قدردانی از شورای شهر همدان، آمادگی همکاری با مدیریت شهری در حوزه فناوری را اعلام کرد.

حسن مرادی به ظرفیت‌های پارک علم و فناوری و نقش آن در توسعه هوشمند سازی شهر اشاره کرد و افزود: پارک علم و فناوری در کنار شورا و شهرداری می‌توانند خدمات خوبی را برای شهر و جوانان ایجاد کنند.

وی همچنین به احداث ساختمان جدید پارک علم و فناوری اشاره کرد و یادآور شد: برای راه اندازی این ساختمان نیاز به کمک ارگان‌های همچون شهرداری و شرکت‌های خدمات رسان داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز