۹ مقصد گردشگری جذاب برای فرار از گرمای تابستان

۱۴۰۲/۰۳/۰۸ - ۱۳:۱۹:۳۱
کد خبر: ۸۶۳۲۱۶
۹ مقصد گردشگری جذاب برای فرار از گرمای تابستان
کشور چهار فصلمان دارای مقاصد گردشگری بسیار جذابی است که خیلی هامان از آنها غافل ایم و یا شاید خیلی دقیق بررسی شان نکرده ایم. برای سفر در تابستان بیشترمان ترجیح می دهیم به شهرهایی سفر کنیم که خنک تر اند و از گرمای تیر و مرداد کمی خلاص شویم. اما به نظر شما بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان کجا هستند؟

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اگر امسال هم طبق روال سال های پیش قصد دارید به شمال کشور سفر کنید و تعطیلات تابستانه تان را در شهرهای شمالی و نزدیک دریا بگذرانید، دست نگهدارید!

در ادامه با برنا همراه باشید تا مقاصد جذابتری را برای سفر در تابستان امسال به شما معرفی کنیم که شاید تابحال به آنها فکر نکرده اید و اسم آنها را هم نشنیده باشید.

1-کوهرنگ چهارمحال بختیاری

کوهرنگ یک منطقه زیبا و به یاد ماندنی در چهارمحال و بختیاری است  که هم آب معدنی‌اش معروفی دارد و هم دشت لاله‌های واژگونش در بهار حسابی هوش از سر آدم میبرد. اما خوبی این منطقه آن است که زیبای ها آن در هر فصلی فرق دارد. اگر تهران هستید و دارید به کوهرنگ فکر می‌کنید، باید بدانید میان شما  و این منطقه، هفت ساعت راه است. اما کوهرنگ با شهرهای اطراف مانند شهرکرد، ۹۱ کیلومتر فاصله دارد، یعنی چیزی حدود یک ساعت و نیم. دلی اینکه این منطقه را بهشت سفید ایران می‌دانند، به این خاطر است که ۱۰ درصد کل آب‌های ایران از این ناحیه تامین می‌شود و جدا از آن در زمستان ها همیشه با برف سفید پوش است.

جاهای دیدنی کوهرنگ که نفستان را بند می‌آورد

همانطور که گفتیم، کوهرنگ در هر فصلی جاذبه های طبیعی مخصوص به خود را دارد. اگر بهار به کوهرنگ سفر کنید، دشت شقایق‌های واژگون را می‌بینید، یکی از مناطق پرگل ایران. این دشت بزرگ ترکیبی‌ست از سبزه و سرخی شقایق‌ها. اردیبهشت که بشود، تا ۵۰ هزار گردشگر در روز به دشت شقایق می‌آیند. محلی‌ها به آن گل بگریو یا گریان می‌گویند؛ شاید چون سرش را مثل گل‌های غمگین پایین انداخته. اگر دلتان راضی میشود، نچینیدشان تا پیازشان برای سال‌های بعد در خاک بماند. به جای چیدن لاله‌ها باهاشان عکس بگیرید تا همه بتوانند از شگفتی های این منطقه شگفت انگیز سهمی داشته باشند.

2-فیروز کوه تهران

حتما شما هم نام فیروز کوه را شنیده اید، حتی اگر به آن سفر نکرده باشید. فیروز کوه از آنجا شهرت دارد که همیشه در فصل زمستان و پاییز بارش برف و باران سنگینی دارد و اکثر اوقات هم دارای محدودیت سفری است. پس بی شک می تواند یک مقصد سفری تابستانی بسیار خنک و خوش آب و هوا باشد.

بهترین زمان سفر به فیروز کوه در تابستان است که هوا بسیار خوب و خنک و مطبوع می شود. شهرستان فیروز کوه در مسیر جاده تهران به قائم قرار دارد و دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیادی برای سفری تابستانه است. فیروز کوه علاوه بر طبیعت بسیار زیبایی که دارد تعدادی آثار تاریخی بسیار زیبا را نیز در خود نهفته است که هرکسی حداقل باید یکبار از آنها دیدن کند.

دیدنیهای فیروزکوه

برای مثال می توانیم به کاروانسراها، قلعه های قدیمی، گورستان کهن و امامزاده های متعدد این شهر اشاره کنیم. پس این بار که قصد خرید بلیط هواپیما  از تهران به گرگان را داشتید، کمی دست نگاه داشته و مقصد سفرتان را نزدیک تر انتخاب کنید. فیروز کوه متفاوت ترین مقصد شما خواهد بود.

3-آلاشت مازندران

یکی دیگر از بهترین مناطقی که برای سفر داخلی در تابستان باید مد نظر داشته باشید، روستای آلاشت مازندران است. روستای آلاشت مازندران را باید بهشتی گمشده در شمال ایران بدانیم که جاذبه های بسیار زیادی دارد. آلاشت در فاصله ۴ ساعتی تهران قرار دارد و بهترین مکان برای سفری خنک و پر جاذبه در تابستان است.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که آلاشت زادگاه رضا پهلوی است و باید آن را یکی از دیدنی ترین روستاهای شمالی کشور معرفی کنیم. آلاشت طبیعتی بسیار بکر، مناظری خیره کننده، بناهای تاریخی و اماکن مذهبی بی شماری دارد. حتی جالب است بدانید که در این روستای با صفا یک رصدخانه نیز وجود دارد که می تواند بساط سفرتان را حسابی کامل کند.

آلاشت بهشت گمشده ایران

آلاشت مناطق دیدنی بسیار زیادی دارد می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما برای سفر در تابستان باشد. در سفر به آلاشت فاصله بسیار نزدیکی به سوادکوه دارید و در حقیقت با یک تیر دو نشان خواهید زد! اگر به آلاشت سفر کردید حتما از روستای خوش آب و هوای چرات هم دیدن کنید.

4-کردستان

شاید بهتر بود کردستان را به عنوان اولین مقصد سفر داخلی در تابستان معرفی می کردیم. کردستان یکی از مناطقی است که علاوه بر داشتن آب و هوایی بسیار عالی برای سفر در تابستان، دارای مناطق دیدنی بسیار زیادی هم هست. در هر فصلی از سال که به کردستان سفر کنید جاذبه های بیشماری پیش روی شماست، اما از آنجا که کردستان آب و هوای سردی دارد، بهترین زمان سفر به آن تابستان است.

یکی از بهترین مکان هایی که در سفر تابستانه به کردستان باید از آن دیدن کنید دریاچه زریوار است. دریاچه زریوار که دریاچه ای آب شیرین است، دارای چشمه هایی جوشان از کف بوده و مقداری از آب آن هم با بارش باران تامین می شود. اگر قصد دارید سفر تابستانی امسالتان متفاوت تر از سال های دیگر باشد، پیشنهاد می کنیم حتما امسال سفر به کردستان را مد نظر قرار دهید.

کردستان، بهترین مقصد سفری در تابستان

از جاذبه های دیدنی کردستان که در سفر منتظر شماست و می تواند سفرتان را بسیار خاطره انگیز کند باید به جاذبه های دیدنی ای مانند عمارت تاریخی آصف، عمارت مشیردیوان و حمام خان،  چشمه آب معدنی باباگرگر، کوه آبیدر، دشت بیلو و منطقه تفریحی قمچیان اشاره کنیم.

5- لرستان

استان لرستان با مدرمان غیور، فرهنگ زیبای لری، رقص و آواز های شاد و البته بناهای معروفی مانند قلعه فلک الافلاک شهرت دارد. لرستان یکی از شهرهایی است که برای فصل تابستان می تواند مقصد بسیار زیبا و هیجان انگیزی باشد. لرستان را باید گنجینه ای از آثار طبیعی و تاریخی بدانیم که حال هر گردشگری را خوب می کند و حتما نگاهتان را خیره خواهد کرد.

مهمترین جاذبه دیدنی استان لرستان قلعه فلک الاافلاک و طبیعت زیبایش است. اما از دیگر مناطق دیدنی لرستان باید به گرداب سنگی، پل شکسته، آبشار بیشه، دریاچه کیو، منطقه زیبای مخمل کوه و دره شیرز اشاره کنیم.

بهترین جاهای ایران برای سفر در تابستان

6- کهکیلویه و بویراحمد

یکی دیگر از مناطقی که باید برای سفر در تابستان مد نظر داشته باشید، کهکیلویه و بویر احمد است. این شهر زیبای ایران مهد آبشار های بسیار زیادی است و طبیعی بسیار فرح بخش دارد. هرساله گردشگران بسیاری برای دیدار از طبیعت بکر کهکیلویه و بویراحمد به این منطقه سفر می کنند.

اما بهترین زمان برای سفر به این منطقه فصل تابستان است. در بازه تیر تا شهریور ماه دیگر آب و هوای این شهر زیبا نه خیلی سرد و نه گرمای آن چنانی دارد. برخی از مهمترین آثار طبیعی و تاریخی کهکیلویه و بویراحمد عبارتند از آبشار یاسوج، آبشار بهرام بیگی، آبشار گنج بنار، آبشار زیبا کمردوغ، شهر تاریخی بلاد شاپور و نقش برجسته تنگ سروک هستند.

7- اردبیل

اردبیل را باید یکی از بهترین گزینه ها برای سفر در تابستان معرفی کنیم. دیدار از جاذبه های اردبیل حتی در زمستان هم طرفداران بسیاری دارد، اما هرکسی توانایی تحمل سرما و برف فراوان اردبیل را ندارد. پس بهترین زمان برای سفر به اردبیل همان تابستان و ماه های خرداد تا شهریور است.

معروفترین جاذبه دیدنی شهر اردبیل سرعین و عسل های معروفش است. اگر قصد سفری تابستانی برای فرار از گرما را دارید، اردبیل بهترین مقصد سفری شما در تابستان به حساب می آید. از جاذبه های دیدین اربیل باید به طبیعت فوق العاده، آثار و بناهای تاریخی، دریاچه نئو و چشمه های آبگرم معروفش اشاره کنیم.

گردشگری اردبیل، سفر تابستانی به اردبیل

8-چشمه کوه گل دنا، بکرترین منطقه گردشگری در تابستان!

اگر عاشق طبیعت و مناظر بکر و دیدنی هستید و می خواهید هم سفری ارزان و کوتاه داشته باشید، و هم از گرمای تابستانی فرار کنید، بهترین مقصد شما کوه گل دناست و به قول معروف با یک تیر دو نشان زده اید! کوه گل دنا یکی از بکرترین منطق گردشگری ایران از نظر گیاهی و جانوری بوده و جاذبه های دیدنی بسیار زیادی دارد.

در سفر به کوه گل دنا که در نزدیکی های شهر سی سخت قرار دارد، اگر خوش شانس باشید حتما گونه های جانوری خاصی مانند خرس قهوه ای، گرگ، بز کوهی، کبک دری، انواع چکاوک و کلاغ نوک سرخ را خواهید دید.

چشمه کوه گل دنا، بکرترین منطقه گردشگری در تابستان!

9-گرگان

یکی دیگر از مقاصد سفری زبان زد و مشهور در کشور، روستای زیبای جهان نما در گرگان است. روستای هان نما جاذبه های دیدنی بسیار زیادی دارد و یکی از مقاصدی است که نه تنها برای تابستان، که در صدر بهترین مقاصد سفر داخلی در پاییز نیز قرار دارد.

روستای جهان نما از زیباترین روستاهای شمال است و ارتفاعات و چشم اندازهای طبیعی آن در تابستان منظره ای بسیار خیره کننده را برای مسافران به وجود می آورد. روستای جهان نما در ارتفاعی ۳۰۸۶ متری از سطح دریا قرار دارد و علت نامگذاری اش هم همین است. بدین معنا که با قدم زدن در آن گویی بر فراز دنیا ایستاده اید و یا در پشت بام گلستان قدم می زنید!

روستای جهان نما در گرگان

در این مقاله سعی کردیم بهترین مقاصد سفر داخلی در تابستان را به شما معرفی کنیم. البته همانطور که انتظار دارید شهرهای دیدنی ایران برای سفری تابستانی تنها محدود به این موارد نیست و تنها تعدادی از آنها را این هفته در خبرگزاری برنا به شما معرفی کرده ایم.

 

نظر شما
پرونده ویژه