وزیر نیرو :

وزارت نیرو ۵۳۶ طرح آب، برق و آبفا در دست اجرا دارد / اجرای ۳۵۶ طرح آب و برق در لرستان

۱۳۹۸/۰۴/۰۶ - ۱۱:۵۹:۳۰
کد خبر: ۸۶۳۴۲۷
وزارت نیرو ۵۳۶ طرح آب، برق و آبفا در دست اجرا دارد / اجرای ۳۵۶ طرح آب و برق در لرستان
رضا اردکانیان گفت:وزارت نیرو ۵۳۶ طرح آب، برق و آبفا با اعتبار ۳۵ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال در دست اجرا دارد که پیشرفت آنها ۶۴ درصد و نسبت به سایر استان ها مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛اردکانیان روز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به شهر کوهدشتضمن  اشاره به احداث چند سد لرستان برای تامین آب شرب پایدار و کنترل سیلاب در این استان ،اظهار کرد: با توجه به جلسات و رایزنی های انجام شده با مسئولان لرستان، تخصیص اعتبار برای ایجاد سد معشوره این استان در کوهدشت بازبینی می شود.

اوبا بیان اینکه مسائل لرستان را دنبال خواهیم کرد که به همین منظور نشستی هفته های قبل در تهران برگزار شد،افزود: پس از این جلسات مقرر شد با همکاری با مسئولان استانی و دیگر مسئولان ذیربط، بازبینی دقیق در خصوص منابع آب لرستان و همچنین در تخصیص‌های سد معشوره انجام شود.

اردکانیان  تخصیص معشوره را بسیار مهم عنوان کرد ویادآورشد: در بازدیدهای میدانی از لرستان، احداث مخازن مورد نیاز، تامین آب شرب پایدار و کنترل سیلاب در این استان مورد توجه قرار گرفته است.

او ادامه داد: هفته‌های آینده بازبینی‌ها جمع‌بندی خواهد شد و آنچه مسلم است سعی می کنیم اگر سیلابی در لرستان رخ داد برای مردم منفعت داشته باشد.

اردکانیان با تاکید بر لزوم  انجام اقدامات پیشگیرانه برای حذف یا کاهش خسارات سیل،خاطر نشان  کرد: اگر در زمان بارش ها مشکلی ایجاد می شود به دلیل نحوه برخورد ما با مسئله آب است.

اوبا اشاره به تغییر اقلیم در ایران گفت: باید منطبق با دستاوردها برنامه ریزی و از اتفاقات رخ داده برای آینده بهره برداری کنیم.

اردکانیان بیان کرد: وزارت نیرو ۵۳۶ طرح آب، برق و آبفا با اعتبار ۳۵ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال در دست اجرا دارد که پیشرفت آنها ۶۴ درصد و نسبت به سایر استان ها مطلوب است.

او گفت: طی ۲ روز ۱۳ طرح در لرستان افتتاح و بهره برداری شده که علاوه بر این، ارتباط با مردم در این سفر در دستور کار است.

اردکانیان  تاکید کرد: راه‌های متعددی برای تامین منابع مالی را باید پیش بینی کنیم و شرکت آب و فاضلاب در استفاده از ظرفیت های مالی کشور پیشگام شده که امیدواریم اجرای این طرح ها در لرستان سرعت بیشتری بگیرد.

 

 

نظر شما