مهرداد سالاری:

۵۰۵ روستای استان میزبان رویدادهای فصلی کرمانشاه ۲۰۲۰ هستند/ باید زندگی را به شب های کرمانشاه برگردانیم

۱۳۹۸/۰۴/۰۶ - ۱۹:۵۰:۳۷
کد خبر: ۸۶۳۵۲۸
۵۰۵ روستای استان میزبان رویدادهای فصلی کرمانشاه ۲۰۲۰ هستند/ باید زندگی را به شب های کرمانشاه برگردانیم
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: گردشگرانی که به کرمانشاه می آیند شب ها با یک شهر تعطیل روبرو هستند و باید زندگی را به شب های کرمانشاه برگردانیم. ۵۰۵ روستای استان میزبان رویدادهای فصلی کرمانشاه ۲۰۲۰ هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه، مهندس مهرداد سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه عصر پنجشنبه ۶ خردادماه در نشست کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی که با حضور دکتر سید محسن حبیبی از چهره های برجسته دانشگاهی در حوزه توسعه شهری پایدار برگزار شد؛ گفت: با توجه به تحریم ها و تنگناهای اقتصادی کشور، توسعه صنعت گردشگری می تواند در این شرایط می تواند بستری برای توسعه و رونق اقتصادی کشور و استان باشد.

او گفت: رئیس جمهور اخیرا عنوان کردند که قرار است ۵۰۰ نقطه در سراسر کشور، برای ساخت هتل در نظر گرفته می شود. زمین و پروانه رایگان در اختیار این سرمایه گذاران بخش خصوصی گذاشته می شود.

 او ادامه داد: شهرداری ها و دهیاری ها حتما باید زمین هایی با قابلیت ممتاز خدمات هتلداری در اختیار بخش خصوصی قرار دهد تا اشتباهی که در جانمایی مسکن مهرها رخ داد را در این زمینه شاهد نباشیم.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه دارای ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی در حوزه گوناگونی مانند بومگردی و طبیعت گردی، توریسم درمانی، گردشگری مذهبی، گردشگری دفاع مقدس، گردشگری فرهنگی است.

سالاری گفت: مدیریت ارشد استان تکمیل زیرساخت‌های حوزه گردشگری را به یک عنوان اولویت اصلی در حوزه عمرانی تعریف کرده است و پروژه ها با این رویکرد اجرایی می شوند.

او ادامه داد: توریسم مذهبی یکی از قابلیت های مهم استان است و در این راستا توسعه و تکمیل راه های مبادلاتی عتبات عالیات یکی از اولویت های استان است.

او گفت: بزرگراه کربلا به اتمام رسیده و شبکه ریلی نیز تا شهر کرمانشاه توسعه یافته است. شبکه ریلی از طریق خسروی به شبکه ریلی عراق وصل می شود و از آنجا تا بندر لاذقیه در سوریه امتداد می یابد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: خوشبختانه طی این سال ها شاهد توسعه زیرساخت های اقامتی و بومگردی استان بوده ایم. در تلاش هستیم با کمک میراث فرهنگی یک نسخه بومی منطبق بر شرایط خاص فرهنگی استان در زمینه ایجاد زندگی شبانه در شهر تدوین کنیم. فضایی که خانواده های کرمانشاهی و گردشگران در آن بتوانند شبانه در شهر تئاترهای خیابانی ببینند و از مراکز خرید و مراکز تفریحی بهره مند شوند.

سالاری گفت: گردشگرانی که به کرمانشاه می آیند شب ها با یک شهر تعطیل روبرو هستند و باید زندگی را به شب های کرمانشاه برگردانیم.  ۵۰۵ روستای استان میزبان رویدادهای فصلی کرمانشاه ۲۰۲۰ هستند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در پایان گفت: تجربیات این سال ها نشان داده جشن های گیلاس، انار و انجیر قابلیتی بسیار زیادی برای جذب گردشگران دارند. این جشن ها باید با یک برنامه هدفمند توسعه یابند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز