مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد:

جشنواره"جاده ولایت" مسیر ورود امام هشتم به ایران را یاد آور می شود/بین المللی شدن جشنواره در حال برنامه ریزی است

۱۳۹۸/۰۴/۰۸ - ۱۳:۱۰:۱۵
کد خبر: ۸۶۳۸۷۱
جشنوارهجاده ولایت مسیر ورود امام هشتم به ایران را یاد آور می شود/بین المللی شدن جشنواره در حال برنامه ریزی است
مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: در سال‌های آینده و پس از اینکه توانستیم این مراسم را به بهترین نحو و با کیفیت عالی به اجرا برسانیم، این جشنواره را در ابعاد بین المللی برگزار خواهیم کرد.

جعفر سطوتی ظهر امروز در گفت و گو با خبر نگار برنا در شلمچه با بیان اینکه این جشنواره فرهنگی ورزشی تحت عنوان جاده ولایت از سال ۸۸ تا کنون در حال برگزاری است و امسال در افتتاحیه دهمین سال برگزاری این آیین هستیم، اظهار کرد: جامعه ورزش و جوانان تلاش دارد به سهم خود در معرفی اهل بیت و سیره پارک ایمه گام برداشته و در این راستا هرچه بتوانیم تاریخ اسلام و شیعه را بهتر و بیشتر معرفی کنیم به این هدف نزدیکتر خواهیم شد.

او با بیان اینکه برنامه جاده ولایت کاملا نشان دهنده مظلومیت این امام بزرگوار است، گفت: این کاروان با حمایت هیات های ورزشی از شهرستان های مختلف عبور کرده و این امر نشان دهنده سختی مسیر حرکت امام علیه السلام تا رسیدن مشهد مقدس است.

سطوتی ادامه داد: این جشنواره که تا کنون استمرار داشته به همت جامعه ورزش و جوانان کشور و با هدف زنده نگاه داشتن تاریخ اسلام و ورود تاریخی امام رضا(ع) در دهه کرامت برگزار می‌شود و در این سال ها مورد استقبال مردم در مسیر های طی شده قرار گرفته است.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نحوه برگزاری این جشنواره افزود: جامعه ورزش در ۶ استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی برنامه های ویژه ای داشته و دوندگان از آبادان که ورودی امام رضا(ع) به ایران است پرچم مطهر حرم این حضرت را حمل کرده و با عبور از شهرهای آبادان، اواز، رامهرمز و بهبهان از خوزستان خارج می شوند و با طی کردن مسیر استان های نام برده شده، طی ۱۵ روز در شب میلاد حضرت رضا(ع) وارد حرم مطهر خواهند شد.

سطوتی با بیان اینکه در سال های آینده این جشنواره گسترش خواهد یافت، افزود: تاکنون با توجه به عشاق ولایت در مناطق و کشورهای دیگر بارها پیشنهاد شده که این مراسم به صورت بین‌المللی برگزار گردد در همین راستا تصمیم گرفته شد که پس از کسب تجربه و برگزاری هر چه بهتر و با کیفیت ترین مراسم به دنبال بین المللی کردن این آیین باشیم.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه فعال سازی بُعد همگانی ورزش، ترویج فضایل و سجایای اخلاقی در جامعه و احیای قدمگاه‌های امام رضا(ع) از اهداف این جشنواره است، گفت: در این طرح جامعه ورزش نیروهای نظامی و انتظامی و رسانه‌ها و مردم همه دست در دست هم فعال بوده و در راستای ترویج فرهنگ و تاریخ اسلام گام بر می دارند.

لازم به ذکر است که دهمین جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت پیش از ظهر امروز، با حضور مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش، مدیر کل تربیت بدنی آستان قدس رضوی، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند، روئسای ادارات ورزش و جوانان آبادان و خرمشهر، فرماندار خرمشهر، ورزشکاران و جمعی از مسوولان شهری آبادان و خرمشهر در شلمچه آغاز به کار کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز