معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

تعداد معین های اقتصاد مقاومتی به ۷۵ مورد رسید / افسران جنگ نرم به سربازان جبهه ی اقتصادی کمک کنند

۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۰۹:۵۴:۲۰
کد خبر: ۸۶۴۰۰۹
تعداد معین های اقتصاد مقاومتی به ۷۵ مورد رسید / افسران جنگ نرم به سربازان جبهه ی اقتصادی کمک کنند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون تفاهم نامه های ۷۵ معین اقتصاد مقاومتی در استان به امضا رسیده است که از این تعداد، ۶۶ درصد فرآیندهای اجرایی را آغاز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی‌ رسولیان در گردهمایی مدیران کل صداوسیما مراکز استان‌ها که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد در خراسان رضوی کلید خورده است.
وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگزاران حاکمیت اعم از دستگاه های اجرایی و قضایی و سرمایه گذاران سه ضلع مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را تشکیل می دهند و ائمه جمعه هم مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این الگو را برعهده دارند. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه الگوی معین های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان تجربه موفقی داشته است، خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد تحول اقتصادی در شهرستان قلعه گنج، رهبر معظم انقلاب اسلامی از این الگوی موفق حمایت کردند و اخیرا هم طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی توسط رئیس جمهور برای اجرا به تمامی استان ها ابلاغ شد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره چالش های درونی و بیرونی حوزه اقتصاد در گام دوم انقلاب ادامه داد: تمرکزگرایی یکی از مشکلات اساسی پیش روی توسعه و پیشرفت کشور به شمار می رود چرا که هنوز اختیارات لازم متناسب با وظایف دستگاه ها، به استان ها تفویض نشده است.
رسولیان بیان کرد: در قالب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، خراسان رضوی به ۱۲ منطقه مطابق حوزه های انتخابیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقسیم بندی شده است و تاکنون ۷۵ شرکت، سازمان و مجموعه اقتصادی دولتی و خصوصی مسئولیت توسعه این مناطق را برعهده گرفته‌اند.
وی گفت: برای همه مناطق تعریف شده در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی تفاهم نامه به امضا رسیده است و همه ارکان حاکمیت پای آن ها را امضا کرده اند تا حمایت خود را از این طرح اعلام کرده باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از امضای 730 تفاهم نامه اقتصادی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان خبر داد و خاطرنشان کرد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان هم با مشارکت تمامی ارکان حاکمیت تشکیل شده است تا مشکلات پیش روی اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در این ستاد برطرف شود. 
وی ادامه داد: از مجموع 75 معین اقتصاد مقاومتی استان، تاکنون ۶۶ درصد مطالعات خود را به اتمام رسانده و عملیات اجرایی را شروع کرده‌اند و ۲۵ درصد معین ها هم وارد فرآیند ایجاد اشتغال در حوزه دام پروری، پرورش طیور و قالی بافی شده اند. 
رسولیان با تاکید بر لزوم تبدیل الگوی مثلث توسعه به یک گفتمان ملی، گفت: باید نگاه به سرمایه گذاری مشروع تغییر کند و همه بخش های حاکمیت اعم از دستگاه های اجرایی و قضایی در مسیر حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان حرکت کنند. 
وی خاطرنشان کرد: از مدیران صداوسیما به عنوان افسران جنگ نرم درخواست داریم که در مسیر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به سربازان جبهه اقتصادی کمک کنند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز