مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان گلستان:

اجرای طرح نشاط معنوی اوقات / برون سپاری برگزاری مسابقات قرآن به چهره های قرآنی

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۱۳:۲۹:۳۰
کد خبر: ۸۶۴۶۵۶
اجرای طرح نشاط معنوی اوقات / برون سپاری برگزاری مسابقات قرآن به چهره های قرآنی
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان گلستان ضمن اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی فراغت از 13 تیر ماه ، گفت: مسابقات استانی قرآن کریم که تا کنون توسط ادارات اوقاف برگزار میشد، به چهره های قرانی سپرده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام روح الله روح الله سلیمانی فرد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در نشست خبری با اهالی رسانه گلستان اظهار کرد: دوره مسابقات قران کریم در تاریخ 17 و 18 تیر ماه برگزار خواهد شد،

وی گفت: مسابقات مرحله شهرستانی از 15 تا 31 خرداد در دو بخش خواهران و برادران در 11 رشته در سطح شهرستان های استان برگزار شد و بیش از هزارو 300 نفر از نخبگان قرآنی درآن شرکت نمودند که 255  نفر به عنوان منتخب مرحله شهرستانی انتخاب و به مرحله استان راه یافتند.

سلیمانی ضمن بیان اینکه تمرکز زدایی و رشد متوازن فعالیت های فرهنگی و قرآنی از اهداف اداره کل اوقاف است افزود: مسابقات استانی برای نخستین بار از مرکز استان به شهرستانها منتقل شده است که این امر باعث رشد چهره های قرانی استان خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین برای اولین بار برگزاری مسابقات استانی که تا پیش از این توسط ادارات اوقاف برگزار میشد، به چهره های قرآنی برون سپاری شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اظهار کرد: از اهداف برگزاری این مسابقات ترویج معارف قرآن وعترت اسلامی و کاهش آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، و ناهنجاری های اجتماعی است که مقدمه ای برای درک و عمل به معارف قرآن کریم خواهد بود.

وی بیان داشت: رویکرد دیگر اوقاف با توجه به شرایط اقتصادی برگزاری این مسابقات به کمک خیرین و با کمترین هزینه و بیشترین کیفیت است.

سلیمانی ضمن بیان اینکه افتتاحیه مسابقات قرآن 17 تیرماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در حرم امامزاده یحیی ابن زید (ع) شهرستان گنبد کاووس برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: در این مراسم تقدیر از پیشکسوتان و نخبگان قرآنی و همچنین خانواده شهدای قرآنی، شهدای حادثه منا و همچنین شهدای خدمت در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین افزود: اختتامیه این مسابقات با حضور رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در دانشگاه شمس گنبد کاووس برگزار و ازنفرات برتر تجلیل خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان به تیم داوری این مسابقات اشاره داشت و افزود: 10 داوراین مسابقات را قضاوت خواهند کرد که 4 داور کشوری و 6 داور از چهره های قرآنی شاخص استان هستند.

وی اضافه کرد: در راستای کیفی سازی مسابقات، استفاده شرکت کنندگان از استاد راهنما قبل از تلاوت که تا کنون صرفا در مسابقات کشوری صورت میگرفت را در برنامه کاری این مسابقات پیش بینی کرده ایم.

سلیمانی همچنین از افتتاح نخستین مرکز مجازی حفظ قرآن کریم ویژه برادران در شمال کشور در گنبد کاووس خبر داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در ادامه به غنی سازی اوقات فراغت و اهمیت این موضوع اشاره کرد و افزود: 22 دستگاه متولی اوقات فراغت در کشور میباشند که بنا بر سامانه ای که توسط اداره کل ورزش و جوانان به عنوان دبیر اوقات فراغت از سال گذشته طراحی شده است، دستگاه های مختلف میتوانند کلاس ها و برنامه های خود را در این سامانه برای استفاده جوانان ثبت نمایند.

وی تصریح کرد: مجموعه اوقاف یکی از معدود دستگاه های است که برنامه های طرح اوقات فراقت را در این سامانه ثبت کرده است.

سلیمانی تاکید کرد: بایستی فعالیت های اوقات فراغت همسو و به دور از موازی کاری صورت بگیرد.

وی به اجرای طرح نشاط معنوی اوقات اشاره کرد و افزود: ثبت نام این طرح  از 25 خرداد آغاز شده است و تا 12 تیرماه ادامه خواهد داشت و افراد میتوانند با مراجعه به ادارات اوقاف و بقاع متبرکه امامزادگان سراسر استان و مساجد منتخب در این طرح ثبت نام نمایند.

وی ادامه داد: تاکنون حدود 800 نفر دراین دوره ها دررشته های فرهنگی، هنری، معارفی، ورزشی و مهارتی ثبت نام کرده اند.

سلیمانی گفت: 11 مبلغ قرآنی از شهر قم و 60 مربی در رشته های دیگر و 10 مبلغ بومی در برگزاری این طرح با ما همکاری می کنند و آغاز رسمی و آیین افتتاحیه این طرح در تاریخ 13 تیر ماه در شرق آستان در امامزاده قاسم(ع) شهر دلند خواهد بود و درغرب استان در آستان مقدس امامزادگان عبدالله و فضل الله (ع) روشن آباد شهرستان کرد کوی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: اختتامیه این طرح 29 مرداد همزمان با عید سعید غدیر خم خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: تفاوت عمده طرح اوقات فراغت امسال آموزش رشته های مهارتی به صورت ویژه برای کودکان و نوجوانان است و کلاسها نیز به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

خبرنگار: علی اصغر سلیمانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز