مدیریت منطقه تفریحی آبشار بیشه به گردشگری واگذار شد؛

استاندار لرستان : لزوم وجود مدیریت مشخص و پاسخگو برای منطقه تفریحی آبشار بیشه /فرماندار خرم آباد : اصلی ترین مشکل این تفریحگاه مشخص نبودن مدیریت آن است

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۱۲:۵۹:۳۹
کد خبر: ۸۶۵۷۱۵
استاندار لرستان : لزوم وجود مدیریت مشخص و پاسخگو برای منطقه تفریحی آبشار بیشه /فرماندار خرم آباد : اصلی ترین مشکل این تفریحگاه مشخص نبودن مدیریت آن است
در جلسه بررسی مشکلات و نواقص منطقه تفریحی آبشار بیشه مدیریت این منطقه با دستور استاندار لرستان به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شد.

 به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛جلسه بررسی مشکلات و نواقص منطقه تفریحی آبشار بیشه، ظهر امروز به ریاست دکتر خادمی استاندار لرستان و با حضور اسد عبداللهی فرماندار خرم آباد، هادی چگنی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، آقا میرزایی مدیر کل مدیریت بحران استان، آریان پور سرپرست روابط عمومی استانداری لرستان، ملکشاهی معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری خرم آباد، رشیدی شهردار خرم آباد و مدیران کل بنیاد مسکن، هلال احمر، ورزش و جوانان و راهداری استان، معاون اداره کل میراث فرهنگی، رئیس بیمه ایران در استان، جاهد بخشدار سپیددشت و سرهنگ طرهانی فرماندهی نیروی انتظامی خرم آباد در استانداری لرستان برگزار شد.

 استاندار لرستان با تاکید بر لزوم وجود مدیریت مشخص و پاسخگو برای منطقه تفریحی آبشار بیشه، گفت: از این پس مدیریت این منطقه بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است و این دستگاه باید در خصوص آن پاسخگو باشد.

 سید موسی خادمی  افزود: این اداره کل موظف است در اولین فرصت و طی چند روز آینده لیست مشکلات و نیازهای منطقه را تکمیل کند و سایر ادارات و دستگاه های اجرایی نیز باید در جهت رفع مشکلات همکاری لازم را با مدیریت منطقه بعمل آورند.

او تصریح کرد: متاسفانه از ابتدای سال تا کنون شش تن از هم استانی ها و هم وطنانمان در آب های این منطقه جان خود را از دست داده اند و این در حالی است که سیلاب عظیم فروردین ماه سال جاری، اینقدر تلفات جانی نداشته و این آمار ناراحت کننده است.

خادمی تاکید کرد: یک تیم کارشناسی متشکل از دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع با هماهنگی فرمانداری خرم آباد و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان باید طی چند روز آینده ضمن حضور در منطقه آبشار بیشه، لیست مشکلات، خسارات و نیازمندی های موجود را با ارائه راهکارهای لازم تهیه و به استانداری ارائه دهند تا در جلسه ی بعد تصمیمات لازم در راستای بهبود وضعیت این منطقه تفریحی اتخاذ گردد.

 استاندار لرستان  بیان کرد: اصلاح زیر ساخت های حادثه دیده از سیل در حوزه روستا و منطقه تفریحی آبشار بیشه نیز بر عهده بنیاد مسکن استان خواهد بود.

فرماندار خرم آباد با اشاره به اینکه در روزهای تعطیل نزدیک به ۱۰ هزار گردشگر در منطقه تفریحی آبشار بیشه حضور پیدا می کنند، گفت: اصلی ترین مشکل این تفریحگاه مشخص نبودن مدیریت آن است و در حال حاضر دهیاری بیشه به ناچار آنجا را مدیریت می کند.

اسد عبدالهی  افزود: آبشار بیشه دومین جاذبه گردشگری پر تردد در استان است و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید برای مدیریت مجموعه پای کار بیاید.

فرماندار خرم آباد  خاطر نشان کرد: مشکلات عدیده ای در این منطقه وجود دارد که مهمترین آنها نبود یا کمبود امکانات لازم گردشگری، خسارات زیر ساختی حاصل از سیلاب اخیر و از همه مهمتر تلفات جانی ناشی از غرق شدن شش تن از هم استانی ها و هموطنان در طی دو ماه اخیر در آب های این منطقه است.

عبدالهی  تاکید کرد: این تلفات ناگوار در حالی به وقوع پیوسته که هم علائم و تابلو های هشدار دهنده و بازدارنده در خصوص ممنوعیت شنا در محل وجود دارد و هم تمام عوامل اجرایی تذکرات لازم را به گردشگران و مسافران حاضر داده و می دهند.

اوقیمت بالای کالاها و همچنین محل های اسکان مسافران را از دیگر مشکلات  منطقه آبشار بیشه عنوان کرد و گفت: ایجاد یک پاسگاه دائمی و تعبیه سیستم صوتی هشدار دهنده به مسافران می تواند در خصوص تامین امنیت در منطقه موثر واقع شود و لازم است تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ گردد.

عبدالهی بیان کرد: این مجموعه نیازمند یک پارکینگ استاندارد و دائمی است چرا که در برخی از ایام سال،به خصوص در روزهای تعطیل و فصل تابستان نزدیک به ۲۰۰۰ خودرو در آن تردد می کنند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز