استاندار اردبیل :

دهیاران در کاهش آسیب های اجتماعی مشارکت می کنند

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۱۴:۵۰:۰۵
کد خبر: ۸۶۶۲۲۵
دهیاران در کاهش آسیب های اجتماعی مشارکت می کنند
استاندار اردبیل گفت:دهیاران به عنوان مسوول در سطح پایین تر جامعه برای کاهش آسیب های اجتماعی مشارکت داده می شوند.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو روز چهارشنبه در جلسه بررسی نقش شوراها و دهیاران در کاهش آسیب های اجتماعی افزود: مردم در روستاها ، دهیاران و شوراهای روستا را به عنوان امین و ریش سفید قبول دارند و باید از این ظرفیت برای کاهش اثرات آسیب های اجتماعی در این مناطق استفاده شود.
وی بیان کرد: دهیاران به دلیل ارتباط تنگاتنگ با متن جامعه روستایی در تاثیرگذاری برای کاهش میزان آسیب ها موثر هستند و لازم است فرمانداران و بخشداران این موضوع را برای دهیاران تشریح کنند.
استاندار اردبیل افزایش برخی آسیب های اجتماعی در استان و خصوصا روستاها را دور از شان استان ولایی و دینی دانست و خواستار ورود جدی مسوولان مربوطه برای کاهش این آسیب ها شد.
بهنام جو ادامه داد: باید با انجام برنامه ریزی های لازم افق چشم اندازی برای کاهش این آسیب ها در نظر گرفته شده و با ورود جدی دهیاران کاهش ملموسی در خصوص این آسیب ها دیده شود.
وی بیان کرد: برای توجیه دهیاران در شمال ، مرکز و جنوب استان لازم است همایش های علمی و دقیقی با مشارکت محققان و حوزه قضایی برگزار شده و دهیاران در این خصوص مشارکت داده شوند.
وی بیان کرد: لازم است محققان حوزه علوم انسانی و اجتماعی آسیب های مهم روستاهای استان را استخراج و نحوه ورود دهیاران برای کاهش این آسیب ها را بررسی کنند‌
استاندار اردبیل افزود: بر اساس اعلام متخصصان اجتماعی و قضایی آسیب هایی چون اختلافات ملکی، طلاق، اعتیاد، حفاری های غیرمجاز و مشروبات الکلی از جمله آسیب های رایج در روستاها هستند که نسبت به تشریح این موضوعات در بین دهیاران برای کاهش آن اقدامات اولیه انجام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز