حدود پنج درصد برق کشور در نیروگاه شهید رجایی قزوین تولید می‌شود

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۱۳:۲۲:۲۰
کد خبر: ۸۶۶۸۱۱
حدود پنج درصد برق کشور در نیروگاه شهید رجایی قزوین تولید می‌شود
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین سهم هر ایرانی از مصرف سالانه برق را سه هزار کیلو وات ساعت دانست و گفت: ۴.۵ تا پنج درصد از جمعیت کشور از تولیدات برق این نیروگاه استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛علی فرهور مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین روز جمعه در نشست مطبوعاتی با تاکید بر اینکه نیروگاه حرارتی و سیکل ترکیبی شهید رجایی قزوین آمادگی تولید ۱۳.۱ میلیارد کیلووات ساعت تولید برق را دارد، افزود: سال گذشته تولید برق نیروگاه ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت یعنی پنج درصد تولید کشور را به خود اختصاص داد.
به گفته وی، میزان مصرف برق سالانه استان قزوین ۴.۵ میلیارد کیلووات ساعت بوده است.
 وی در خصوص مسائل زیست محیطی این نیروگاه گفت: نیروگاه شهید رجایی همانند سایر نیروگاه‌های کشور تابع سیاست‌های دیسپاچینگ (کنترل تولید و مصرف در مهندسی قدرت) ملی بوده و نوع و میزان سوخت آن نیز تحت دستورالعمل‌های دیسپاچینگ برق و گاز کشور صورت می‌پذیرد.
وی ادامه داد: سال گذشته ۸۸ درصد از سوخت نیروگاه گاز طبیعی به میزان ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب بود و ۴۰۰۰ میلیون لیتر دیگر سوخت این نیروگاه گازوئیل و مازوت بود که در تاریخ این نیروگاه بی سابقه بوده است.
این مسئول اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال نیز میزان مصرف گاز طبیعی نیروگاه ۹۳ درصد بوده است.
وی با اشاره به سیاست توسعه‌ای نیروگاه، یادآور شد: پارسال از طریق شرکت مادر تخصصی قرار بود ۲۲ واحد سیکل ترکیبی به ظرفیت موجود افزوده شود و برای انجام آن نیز یک میلیارد دلار از طریق دولت ژاپن به صورت فایناس (تامین منایع مالی) با بازپرداخت ۲۰ ساله و با بهره ۲.۵ درصد در نظر گرفته شد که اعمال دوباره تحریم‌ها باعث عقب انداختن این پروژه شد.
 وی به حوزه پدافند غیر عامل نیروگاه اشاره و تصریح کرد: در حوزه امنیت غذایی کارکنان و سایبری تمامی ملاحظات صورت گرفته و در بخش الکترومغناطیسی نیز در حد توان، آموزش‌های لازم به عمل آمده است.
فرهودی ادامه داد: با توجه به وجود ۳۳ هزار قلم قطعات موجود در انبارهای نیروگاه سالانه ۱۰۰ درصد این رقم به مصرف رسیده و با بهره مندی از قطعات ساخت داخل سال گذشته سه میلیون دلار صرفه‌جویی در این زمینه به عمل آمد.
 در ادامه این نشست خبرنگاران حاضر در جلسه به همراه خانواده‌های خود از بخش‌های مختلف این نیروگاه بازدید به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز