آزمون سراسری دانشگاه‌ها در ۵۱۸ حوزه امتحانی کشور برگزار شد

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۱۳:۱۹:۵۹
کد خبر: ۸۶۶۸۱۶
آزمون سراسری دانشگاه‌ها در ۵۱۸ حوزه امتحانی کشور برگزار شد
معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در قزوین گفت: آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌های کشور در ۵۱۸حوزه امتحانی در ۳۸۱ شهر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری روز جمعه در حاشیه بازدید از حوزه‌های آزمون سراسری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: در آزمون امسال یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۹۵۲ داوطلب در شرکت کرده اند که به تفکیک ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ تن از آنها دختر و ۴۷۰ هزار و ۱۰۷ تن نیز پسران هستند.

وی با بیان اینکه امسال ۶۴ هزار و ۷۹۷ داوطلب به تعداد داوطلبان سال گذشته افزوده شده است، ادامه داد: بیشترین داوطلبان آزمون سراسری از بین پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی را گروه تجربی با ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ داوطلب تشکیل می دهند.

وی گفت: با توجه به تبعات روانی و اجتماعی کنکور و دغدغه‌هایی که در بین خانواده‌ها ایجاد می‌کند، یکی از موضوعات جدی که در دستور کار وزارت علوم قرار دارد حذف آن است.

شریعتی افزود: در سال جاری اولین قدم برای حذف کنکور با فراهم کردن زمینه ورود همه متقاضیان به دانشگاه‌ها بر اساس سوابق آموزشی فراهم شد هرچند که در رشته‌های پرطرفدار به خاطر رقابت شدید بین داوطلبان شاید نتوان اقدام به حذف کنکور کرد.

آزمون سراسری سال ۹۸ دانشگاه ها روز ۱۳ تیرماه در گروه علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و هنر برگزار شد و امروز ۱۴ تیرماه در گروه علوم تجربی و زبان خارجی در حال برگزاری است.

در استان قزوین ۱۹ هزار و ۲۱۱ داوطلب در این آزمون شرکت کرده اندکه ۶۰ درصد آنان زن هستند.

این آزمون در قزوین در چهار حوزه امتحانی شامل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه پیام نور قزوین و پیام نور مرکز بویین زهرا و غیر انتفاعی البرز (محمدیه) برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز