استاندار گلستان:

محدودیتی برای ارتباط با گوانگ ژو نداریم / هیچ کشوری حق دخالت در ارتباطات ما را ندارد

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۱۱:۳۶:۳۳
کد خبر: ۸۶۷۲۳۷
محدودیتی برای ارتباط با گوانگ ژو نداریم / هیچ کشوری حق دخالت در ارتباطات ما را ندارد
استاندار گلستان گفت: هیچ کشوری حق تصمیم گیری و دخالت در ارتباطات ما را ندارد و ما نسبت به خواهر خواندگی این شهر استقبال میکنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هادی حق شناس در دیدار با قائم مقام شهردار گوانگ ژو کشور چین و هیات همراه اظهار کرد: آمادگی سرمایه گذاری مشترک بین گرگان و گوانگ ژو را داریم.

حق شناس با یادآوری اینکه حضور هیئت چینی پیرو دیدار سال گذشته هیات گلستانی با شهردار گوانگ ژوصورت گرفت، خاطر نشان کرد:  امیدواریم این دیدارها زمینه ساز ارتباطات بیشتر و گسترده تر در آینده شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه در حال حاضر گردشگری به یک صنعت بزرگ تبدیل شده است اظهار کرد: در اهمیت این صنعت میتوان گفت که از هر 10 شغل جهان یک شغل مربوط به صنعت گردشگری است.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری حق تصمیم گیری و دخالت در ارتباطات ما را ندارد، تصریح کرد: نه تنها محدودیتی برای ارتباط و مراودت با گوانگ ژو نداریم بلکه از خواهر خواندگی این شهر استقبال میکنیم.

حق شناس کریدور ریلی اینچه برون را زمینه ای برای انتقال کالا عنوان کرد و افزود: همچنین از حضور سرمایه گذاران چینی در حوزه های مختلف خصوصاً بنادر در گلستان استقبال خواهیم کرد.

در ادامه قائم مقام شهردار گوانگ‌ژو ضمن بیان اینکه ایران و چین جزء کشور های شرقی هستند بیان داشت: گرگان و گوانگ ژو میتوانند ارتباطات خوبی در زمینه های  اقتصادی، تجاری و صنعتی شهر در راستای همکاری های مشترک داشته باشند.

وی ضمن بیان اینکه کشور چین در خصوص توسعه راه ابریشم ذهنیت مثبتی دارد، همچنین اظهار کرد: میتوانیم در زمینه حمل و نقل بار در بنادر نیز همکاری های بیشتری با ایران داشته باشیم.

وی تصریح کرد:  سفر این هیئت پیرو تفاهم نامه‌ای که در دسامبر سال گذشته بین شهرداران گرگان و گوانگ ژو در اجلاس شهرداران در شهر گوانگ ژو به امضا رسید، انجام شد.

قائم مقام شهردار گوانگ ‌ژو ضمن اشاره به اینکه  گوانگ‌ژو سومین شهر بزرگ چین بوده و تاریخچه‌ای حدود 2 هزار و 200 سال دارد، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های گردشگری و سابقه تاریخی شهر گرگان میتوان از این پتانسیل در گسترش تبادل گردشگر به نحو احسن استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: : تلاش میکنیم در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و بندرگاهی با استان گلستان و شهر گرگان همکاری داشته و پیرو تفاهم نامه ای که امضاء شده است و همچنین با برگزاری نشست های مشترک بین مدیران شهری دو شهر، به شهر گرگان کمک کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز