مهار آتش سوزی در مراتع روستای «شیت» طارم

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۱۲:۱۴:۳۹
کد خبر: ۸۶۷۲۶۵
مهار آتش سوزی در مراتع روستای «شیت» طارم
آتش سوزی در ۱۷ هکتار از مراتع روستای «شیت» شهرستان طارم با همکاری ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی، بخشداری چورزق، نیروهای جمعیت هلال احمر طارم و مردم محلی در ییلاقات این روستا مهار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم گفت: این آتش سوزی در مراتع روستای شیت واقع در ییلاقات این روستا در بخش چورزق شهرستان طارم از طرف مردم محلی گزارش و پس از شش ساعت تلاش بی وقفه با همکاری و تعامل گروههای حاضر مهار شد.

ضیاالدین حسنلو خاطرنشان کرد: با توجه به پوشش گیاهی مناسب این منطقه در صورتی که گروههای دولتی و مردم محلی با هم همکاری نمی‌کردند احتمال داشت زبانه‌های آتش گسترده‌تر شود و بر مراتع این منطقه در سطح وسیعی خسارت وارد کند.

حسنلو خسارت وارده بواسطه حریق به مراتع این منطقه از شهرستان طارم را ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: پوشش گیاهی و جنگلی این منطقه بسیار غنی و زیستگاه حیات وحش متنوعی است.

این مسئول اظهار داشت: درختچه‌های جنگلی سیاه تلو، بادام کوهی، علف‌های یکساله و بنه از جمله پوشش گیاهی و جنگلی این منطقه است که در این آتش سوزی بر آنها خسارت وارد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم در مورد دلایل این حریق گفت: این آتش سوزی از طرف عامل نیروی انسانی بوده که مبدا آن از داخل یک باغ شخصی شروع و به مراتع سرایت کرده بود.

حسنلو بیان کرد: امسال با توجه به پوشش گیاهی مناسب در مراتع و جنگل‌های این شهرستان احتمال آتش سوزی در این مناطق به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته است، شهروندان در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی مراتب را با سامانه ۱۵۰۴ به منابع طبیعی اطلاع دهند.

به اذعان کارشناسان اداره منابع طبیعی طارم، کل زمین‌های مرتعی، کشاورزی و زراعی شهرستان طارم ۲۲۴ هزار هکتار است که از این میزان ۱۷۳ هزار هکتار شامل مراتع و جنگل‌ها و مابقی مربوط به زمین‌های کشاورزی و زراعی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز