با اختصاص ۱۰۸۰ میلیارد ریال؛

بنیاد برکت ۱۲۰۰ طرح اشتغال‌زایی را در ایلام ایجاد می‌کند

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۱۳:۴۲:۱۱
کد خبر: ۸۶۷۳۳۹
بنیاد برکت ۱۲۰۰ طرح اشتغال‌زایی را در ایلام ایجاد می‌کند
بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با راه‌اندازی 1200 طرح اشتغال‌زایی، نزدیک به 3400 ایلامی را شاغل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ به نقل از روابط عمومی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، این بنیاد ایجاد 1200 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در 6 شهر استان ایلام شامل چرداول، دره‌شهر، آبدانان، مهران، سیروان و ایلام هدف‌گذاری کرده است که با راه‌اندازی و آغاز به فعالیت این تعداد طرح اشتغال‌زایی، نزدیک به 3400 فرصت شغلی امسال ایجاد خواهد شد.

بنیاد برکت برای ایجاد و راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی که در قالب طرح اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) راه‌اندازی می‌شود، بیش از یک‌هزار و 80 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.

براساس این گزارش، 1200 طرح اشتغال‌زایی مذکور، در 28 رسته‌ی شغلی شامل دام سبک، قالی‌بافی، صنایع دستی، محصولات گلخانه‌ای، پرورش ماهی رودخانه‌ِای و سردابی، خیاطی، تولید پوشاک، مشاغل خدماتی و ... ایجاد و عملیاتی می‌شود. هم‌چنین مشاغل جدیدی هم‌چون پرورش بوقلمون نیز پیش‌بینی شده است تا با توجه به ظرفیت‌های موجود، علاوه بر تأمین نیازهای استان، به سایر مناطق کشور نیز صادر شود. فرآوری محصولات کشاورزی و باغی از دیگر طرح‌های درنظر گرفته شده برای سال 98 است.

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سال گذشته نیز با انتخاب سه شهر آبدانان، چرداول و دره‌شهر، ایجاد 200 طرح اشتغال‌زایی را در قالب طرح اجتماع‌محور «سحاب» در هر یک از این شهرها هدف‌گذاری کرده بود که تمام این طرح‌ها محقق شده و به بهره‌برداری رسیده است.

این بنیاد هم‌چنین در قالب طرح آسمان (آیین‌نامه‌ی سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی) و به منظور توانمندسازی جوامع محلی و بومی، اقدام به ایجاد 38 گروه و 16 صندوق در چرداول و 36 گروه و 36 صندوق در آبدانان کرده است. اعضای این گروه‌ها می‌توانند با معرفی بنیاد برکت به میزان 2 برابر سپرده‌ی خود در صندوق، از اعتبارات و وام‌های بانکی برای ایجاد کسب‌وکار و فرصت‌های شغلی استفاده کنند.  

طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان ایلام در سال 97، در 14 رسته‌ِی شغلی ایجاد و راه‌اندازی شده است که در سال جاری به 28 رسته افزایش پیدا خواهد کرد.

گفتنی است، بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اجرای یک‌هزار و 207 طرح را با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 557 میلیارد ریال در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی، امور زیربنایی و عمرانی، فرهنگی و خدمات بیمه‌ای در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان ایلام به پایان رسانده یا در دست اقدام دارد.

نظر شما