گرگان و گوانگ ژو در مسیر تبادل گسترده همکاری

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۱۷:۵۷:۳۰
کد خبر: ۸۶۷۵۳۶
گرگان و گوانگ ژو در مسیر تبادل گسترده همکاری
در نشست هیئت شهر گوانگ ژو چین با مدیران شهری گرگان، گفتگو و تبادل نظر در خصوص همکاری های فرهنگی، گردشگری و مدیریت شهری در دو شهر صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فائزه عبداللهی رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر گرگان در نشست هیئت چینی با مدیران شهری گرگان ضمن اشاره به اینکه ما از مشارکت زنان در سازمان های مردم‌نهاد و مسائل زیست محیطی استفاده می کنیم، اظهار کرد: شهرداری گرگان امکانات خاصی را برای کودکان و بانوان در نظر گرفته است.

 

عبداللهی با بیان اینکه می توان در زمینه های آموزش و برگزاری غرفه ها و نمایشگاه های فروش اسباب بازی با شهر گوانگ ژو همکاری داشته باشیم، راه اندازی مراکز چند منظوره در راستای مسائل فرهنگی و سرگرمی برای کودکان و همچنین برای زنان را پیشنهاد کرد.

وی همچنین ضمن اشاره به اینکه دانشگاه منابع طبیعی گرگان جزء قدیمی ترین دانشگاه های ایران است، گفت: میتوان از مراکز علمی بهره گرفت وکنگره های علمی و آموزشی را در راستای مسائل شهری  را با همکاری هم برگزار کنیم.

در ادامه ابراهیم جرجانی عضو شورای شهر گرگان اظهار کرد: ظرفیت های گردشگری شهر گرگان بسیار مورد توجه هیئت چینی قرار گرفت و در خصوص نوع همکاری در زمینه های مختلف مدیریت شهری و سفرهای توریستی تبادل نظر صورت گرفت.

وی تصریح کرد: فعالیت های مستمر با حضور نمایندگانی که اختیاراتی در این زمینه داشته باشند میتواند در پیشبرد این همکاری ها مثمر ثمر باشد.

وی به آموزش مسئولین شهرداری گرگان در خصوص مبلمان  و فضای سبزو حمل و نقل شهر ی در شهر گوانگ ژو اشاره کرد و همچنین افزود: حضور مسئولان گوانگ ژو در جشنواره های فرهنگی در گرگان و همچنین حضور مدیران شهری گرگان در شهر گوانگ ژو سرآغازی برای استمرار همکاری ها خواهد بود.

جرجانی  با اشاره به اینکه شهر گوانگ ژو یکی از شهرهای کشور چین می باشد که در خصوص ترافیک شهری و احداث پل های ترافیکی بسیار پیشرفته است، اظهار کرد: امیدواریم با تجربه ارزشمند دوستانمان در حوزه های ترافیکی در گوانگ ژو، شاهد تبادلاتی در این زمینه که با شهر گرگان نیز همخوانی داشته باشد، باشیم.

در ادامه مهران کاظم نژاد نیز ضمن بیان اینکه کشور چین در حوزه های ترافیکی  پیشرفت های بسیارخوبی داشته است اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران از گذشته های دور روابط سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی با کشور چین داشته است، بستری فراهم شد تا همکاری ها در این زمینه افزایش پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در شهر گوانگ ژو یک دانشگاه مدیریت شهری وجود دارد که از سراسر دنیا برای فراگیری اصول مدیریت شهری به آنجا می آیند، افزود: امیدواریم بتوانیم مدیران شهری را برای آموزش مدیریت شهری به گوانگ ژو بفرستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز