سالاری:

دستگاه قضایی با افرادی که منابع ملی و طبیعی را از بین برده اند برخورد کند

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۶:۳۱:۴۱
کد خبر: ۸۶۸۰۷۰
دستگاه قضایی با افرادی که منابع ملی و طبیعی را از بین برده اند برخورد کند
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: از دستگاه قضایی انتظار می رود با این افراد که منابع ملی و طبیعی را از بین برده اند همانند دیگر مجرمان برخورد قاطع کند و درباره احکام صادره برای جامعه اطلاع رسانی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه، مهرداد سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه عصر دوشنبه ۱۷ تیرماه در نشست شورای مدیریت بحران استان گفت: مراتع و جنگل ها، منابع ملی و میراث طبیعی تک تک کرمانشاهی محسوب می‌شوند و همه باید در حفاظت از آن ها کوشا باشند.

او افزود: با توجه با بارندگی‌های فراوان در سال بارشی اخیر، سطح مراتع و جنگل‌ها دارای پوشش گیاهی انبوهی است. این شرایط باعث شده که شاهد از حجم‌ بیشتری از آتش سوزی ها در جنگل ها و مراتع باشیم.

سالاری گفت: مجموعه دستگاه های عضو شورای مدیریت بحران، فرمانداری‌ها، هلال احمر، آتش نشانی، منابع طبیعی و جنگلداری، محیط زیست، نیروهای نظامی و انتظامی، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در مهار آتش سوزی ها بسیار کوشا و تلاشگر بوده اند.

او گفت: مهندس بازوند استاندار کرمانشاه لحظه به لحظه عملیات خاموش کردن آتش سوزی ها را رصد می کنند و تذکرات و دستورات را همان  لحظه صادر می کنند.

مهندس سالاری گفت: سازمان آتش نشانی در خاموش کردن این آتش سوزی ها نقش خوبی ایفا کردند که جای سپاس دارد. امکانات آتش نشانی ها برای اطفای حریق کافی نیست و آنها نیازمند لباس ضد حریق، دستگاه های دمنده و دیگر تجهیزات هستند که باید تامین شوند.

او ادامه داد: گروه های مردم نهاد یک ظرفیت بزرگ در زمینه مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع هستند. در آتش سوزی های شهرستان دالاهو میزان مشارکت گروه های مردم نهاد  به حدی زیاد بود که بیش از نیاز برای مهار حادثه بود.

او گفت: بر اساس گزارش ها متاسفانه تعدادی از آتش سوزی ها به صورت عمدی بوده و بر اثر اختلافات قبیله ای رخ داده است که جای تاسف بسیار دارد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: از دستگاه قضایی انتظار می رود با این افراد که منابع ملی و طبیعی را از بین برده اند همانند دیگر مجرمان برخورد قاطع کند و درباره احکام صادره برای جامعه اطلاع رسانی کند، همچنین بخشی از آتش سوزی ها ناشی از بی مبالاتی گردشگران است. صدا و سیما در این زمینه فرهنگ سازی نماید.

 photo_2019-07-08_15-35-23

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز