استاندار خراسان رضوی:

برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان مجلس به همگرایی بیشتر در استان کمک می‌کند

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۱۱:۳۵:۱۲
کد خبر: ۸۶۸۳۹۸
برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان مجلس به همگرایی بیشتر در استان کمک می‌کند
استاندار خراسان رضوی گفت: برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همگرایی در استان کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی‌رضا رزم‌حسینی در حاشیه نشست مشترک نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با استاندار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشخبتانه امروز جلسه بسیار خوبی با حضور نمایندگان برگزار و مطابق برنامه ریزی قبلی با رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی، برخی مسائل استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه امروز گزارشی از موضوعات اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و اقدامات انجام گرفته در زمینه تحقق سیاست های الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی توسط معاونین استانداری ارائه شد. 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نمایندگان مجلس هم در جلسه مذکور مشکلات حوزه های انتخابیه و نقطه نظرات خود را درباره مسائل استان مطرح کردند، ادامه داد: مباحث مطرح شده را دسته بندی خواهیم داد تا توسط بخش های مربوطه در سطح استانی و ملی پیگیری شود.  

وی با تاکید بر اینکه برگزاری جلسات مشترک به همگرایی در استان کمک می کند، بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مردم انتظارات درست و بحقی دارند که باید به دستگاه ها منتقل گردد؛ علاوه بر این مدیران اجرایی هم انتظاراتی دارند که باید با همراهی نمایندگان در سطح ملی پیگیری شود و در این جلسات امکان بیان آن ها فراهم می شود. 

رزم حسینی گفت: برخی از نمایندگان استان در این جلسه، یک سری انتقادات هم مطرح کردند و به نظر می رسد که برای جلوگیری از بروز ذهنیت ها باید ارتباط بیشتری بین مدیران و نمایندگان برقرار شود.

استاندار خراسان رضوی درباره دستاوردهای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی هم گفت: تاکنون تفاهم نامه های 79 معین اقتصاد مقاومتی در استان به امضا رسیده است که از این تعداد 73 درصد در مرحله مطالعات و شناسایی ظرفیت های منطقه ای قرار دارند.

وی ادامه داد: متوسط مدت انعقاد قراردادها کمتر از 2 ماه است و برای ارزیابی عملکرد معین ها باید چند ماه دیگر منتظر ماند اما با این حال مرحله به مرحله گزارش اقدامات انجام شده را به مردم ارائه خواهیم داد. 

رزم‌حسینی با اشاره به رصد اقدامات معین های توسعه اقتصادی توسط نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: جزئیات الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در اختیار تمامی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت تا در مدت 15 روز، نظرات نمایندگان جمع بندی شده و در طرح لحاظ شود.

وی گفت: قطعا طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی بدون اشکال نیست و برای تکمیل آن از هرگونه نظر تخصصی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی استقبال می کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی باید جایگزین دولت دیوان سالار شود، اظهار کرد: برای آنکه سیاست های الگوی مثلث توسعه به صورت مستمر اجرایی شده و با تغییر مدیران خللی در فرآیند اجرای این طرح ایجاد نشود، باید برنامه ریزی لازم انجام گیرد. 

وی درباره درخواست نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای مصرفی مردم گفت: دستگاه های اجرایی استان اختیارات چندانی برای تنظیم بازار ندارند اما در عین حال تمام تلاش مان را در این زمینه انجام خواهیم داد.

رزم‌حسینی به ظرفیت قانون بودجه سال 98 برای تهاتر بدهی شهرداری ها به بانک ها با مطالبات از دولت هم اشاره کرد و گفت: شهرداری مشهد تنها شهرداری در کشور به شمار می رود که سال گذشته با همکاری معاونت عمرانی استانداری موفق به تهاتر 4400 میلیارد تومان از مطالبات خود با بدهی های بانکی شد.

 

نظر شما