نماینده مردم پارس‌آباد ، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان:

طرح منطقه آزاد صنعتی،تجاری اردبیل به زودی به تصویب نهایی می‌‎‌رسد

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۱۲:۱۴:۵۶
کد خبر: ۸۶۸۴۵۰
طرح منطقه آزاد صنعتی،تجاری اردبیل به زودی به تصویب نهایی می‌‎‌رسد
نماینده مردم پارس‌آباد ، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح منطقه آزاد صنعتی،تجاری اردبیل با برطرف شدن ایرادات شورای نگهبان بزودی به تصویب نهایی می‌‎‌رسد .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ شکور پورحسین گفت: شورای نگهبان ایراداتی به لایحه منطقه آزاد صنعتی، تجاری اردبیل داشت که به نظر می رسد این ایرادات برطرف شده و تا ۲ ماه آینده تعیین تکلیف شود.

وی درباره مرکزیت منطقه آزاد صنعتی، تجاری استان اردبیل اظهار داشت: محدوده منطقه آزاد مربوط به شهرستان های گرمی، بیله سوار و پارس آباد است و مرکزیت آن نیر منطقه مغان خواهد بود.

پورحسین بیان کرد: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بدنبال افزایش محدوده منطقه آزاد در مشگین شهر و اردبیل هستند ولی تحقق آن مشخص نیست.

او افزود: با اضافه شدن محدوده منطقه آزاد هیچ مخالفتی نداریم و امید است مناطق مشگین شهر و اردبیل هم به این لایحه اضافه شود.

نماینده پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی یکی از مطالبات اصلی مردم استان اردبیل بوده و راه اندازی آن موجب رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

پورحسین اظهار داشت: با توجه به اینکه اردبیل از استان های توسعه نیافته کشور با آمار مهاجرت بالا محسوب می شود وجود منطقه آزاد تجاری، صنعتی در اشتغالزایی، جلوگیری از روند مهاجرت و محرومیت زدایی منطقه بسیار موثر خواهد بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد می‌تواند مغان را به قطب صادرات محصولات لبنی و کشاورزی تبدیل کند، افزود: در حال حاضر بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی منطقه همچون میوه، گندم، لبنیات، عسل و حتی صنایع دستی بازار صادراتی چندانی ندارند.

او گفت: تسریع در انجام امور زیربنایی، عمران و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا، حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه ای، تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات عمومی از اهداف ایجاد مناطق آزاد است که در قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری، صنعتی بر آنها تاکید شده است.

وی افزود: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان راهکاری برای تعامل با اقتصاد و بازارهای هدف بین المللی تعریف شده و با تغییر راهبرد تجاری کشور از واردات به تشویق و توسعه صادرات از اولویت خاصی برخوردار است.

ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی استان اردبیل از سال ۸۳ مطرح بود اما لایحه ایجاد آن در دولت تدبیر و امید به تصویب رسید و به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز