توقف عملیات کاوش معبد لائودیسه در نهاوند

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۱۶:۰۸:۳۹
کد خبر: ۸۶۸۶۴۷
توقف عملیات کاوش معبد لائودیسه در نهاوند
مسوول تیم عملیات کاوش معبد لائودیسه نهاوند گفت: عملیات دوره چهارم کاوش معبد لائودیسه نهاوند که از حدود دو ماه پیش آغاز شده بود تا فراهم شدن شرایط لازم متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی رهبر گفت: عملیات کاوش معبد لائودیسه نهاوند تا حدودی انجام شده و پیشرفت‌هایی نیز حاصل شده بود که با توجه به ترک‌برداشتن دیوار مسجد جوار محل کاوش و احتمال ریزش آن، ادامه عملیات با مشکل مواجه شد.

وی گفت: با توجه به این مشکل تا مشخص شدن وضعیت این مکان عملیات کاوش در حریم معبد متوقف و محل حفاری شده نیز پر می‌شود.

مسوول تیم عملیات کاوش معبد لائودیسه نهاوند در خصوص مسدود کردن درب تونل دستکند که اخیرا در منطقه «دوخواهران» کشف شده بود گفت: با توجه به اینکه در بالای این تونل دستکند دیوارهای قدیمی وجود دارد که امکان ریزش آن و خطرات جانی وجود دارد درب تونل تا تخریب آن دیوار چینی شده تا ضمن جلوگیری از ریزش آوار به داخل آن از ورود افراد به محل تونل جلوگیری شود.

وی در رابطه با ادامه فعالیت در منطقه دیگر از شهر نهاوند گفت: تا تعیین تکلیف نهایی دو مکان قبلی که به آنها اشاره شد ما به دنبال دریافت مجوز برای کاوش در مکانی دیگر هستیم و در صورت دریافت این مجوز عملیات را آغاز می‌کنیم.

چهارمین دوره عملیات کاوش در حریم معبد لائودیسه دو ماه پیش در نهاوند آغاز شد که طی آن چندین سرستون کشف شد. معبد لائودیسه از آثار مربوط به دوران سلوکیان یعنی حدود ۲۳۰۰ سال پیش است که وجود آن در کتیبه به دست آمده از محل اثبات شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز