رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد:

افزایش ۶۰ درصدی اشتغال صنعتی در گلستان

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۱۰:۰۵:۴۱
کد خبر: ۸۶۸۸۳۴
رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: میزان اشتغال صنعتی گلستان در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسینقلی قوانلو در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه  سال ۹۷ سال سختی برای تولید و اشتغال در کشور بود، اظهار کرد: در شرایطی که رشد اقتصادی کشور منفی بود رشد صنعت در گلستان مثبت بود و تورم نقطه به نقطه در استان گلستان در خرداد ماه 98  به 8/. درصد رسید.

وی به کشت شالی در استان های شمالی اشاره کرد و افزود: پیش بینی شده است در گلستان 50 درصد رشد برداشت شالی را داشته باشیم و از مردم میخواهم که حداکثر برای یک ماه خود برنج خریداری کنند و از خرید بیش از مصرف جلوگیری نمایند.

وی ضمن اعلام اطمینان از کاهش قیمت برنج، افزود: دولت برای اقشار آسیب پذیر برنج با ارز 4 هزار و 200 تومانی را وارد می کند.

قوانلو به پرداخت تسهیلات رونق تولید اشاره کرد و افزود: گلستان در سال 96 رتبه پنجم پرداخت تسهیلات رونق تولید را در کشور کسب کرد و در حال حاضر دارای رتبه سوم کشوری را در پرداخت تسهیلات دارد.

رئیس سازمان صمت گلستان اظهار کرد: در حال حاضر ۹۲۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۴ هزار میلیارد تومان فعال هستند و میزان سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری در سال ۹۶ حدود ۲۸۳ میلیارد تومان بود که این رقم در سال گذشته با ۱۰۳ درصد رشد به ۵۶۳ میلیارد تومان رسید.

رئیس سازمان صمت استان گلستان با اشاره به اینکه میزان اشتغال صنعتی گلستان در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است، یادآور شد: هم اکنون ۹۴۶ طرح با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی همچنین یادآورشد در صورتی که این طرح ها در بازه زمانی سه تا چهار ساله به بهره برداری برسند بیش از ۲۷ هزار شغل در گلستان ایجاد می شود.

قوانلو از افزایش نرخ بیکاری گلستان در بهار ۹۸ نسبت به بهار سال گذشته خبر داد و گفت: در بهار امسال بیش از ۹ هزار فرصت شغلی از بین رفت که به واسطه سیل قابل پیش بینی بود.

وی با بیان اینکه راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی را در سالجاری در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۹ واحد تعطیل با حمایت های ستاد تسهیل و رونق تولید راه اندازی شده و برای ۶۱۲ نفر اشتغال ایجاد شد.

قوانلو اظهار کرد: پرداخت های کنونی به صنعتگران نمیتواند به رونق صنعت کمک کند و این تسهیلات بایستی بسیار بیشتر از مقدار فعلی باشد.

 

 

نظر شما