آغاز پرداخت خسارت بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۲۰:۲۳:۲۲
کد خبر: ۸۶۹۱۲۰
آغاز پرداخت خسارت بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: مبلغ 5 میلیون تومان به‌صورت بلاعوض به ازای هر هکتار زمین کشاورزی آسیب دیده در سیل، از امروز به کشاورزان پرداخت ‌می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فاضل عبیات معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: پس از اتمام برآورد‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های مسؤول تاکنون بیش از ۳ هزار پرونده خسارت سیل در بخش کشاورزی نهایی و تایید شده است.

وی افزود: بنابرتصمیمات اتخاذ شده مقرر شد که به ازای هر هکتار زمین کشاورزی، مبلغ 5 میلیون تومان بصورت بلاعوض به کشاورزان  پرداخت شود و کار اعطای این مبالغ از امروز و با اطلاع رسانی به کشاورزان از طریق ارسال پیامک آغاز شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان و رئیس کمیته استانی بازسازی و نوسازی سیل با بیان اینکه تاکنون بررسی حدود 3 هزار پرونده مربوط به کشاورزن خسارات دیده به اتمام رسیده، گفت: حدود 930 میلیارد تومان برای پرداخت  بلاعوض خسارت سیل به کشاورزان در نظر گرفته شده که تا کنون 50 درصد این اعتبارات تخصیص داده شده است.

عبیات گفت: ارزیابی خسارات کشاورزان در مناطق سیل‌زده انجام شده و برای پرداخت خسارت، تایید دستگاه‌های ذی‌ربط نیز در این خصوص گرفته شده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای است که پرداخت خسارت‌ تمام مناطق سیل‌زده به صورت همزمان و متوازن انجام شود و این‌طور نباشد که شهرستانی به صورت صدرصد خسارت سیل را دریافت کند و پرداخت خسارت شهرستانی دیگر در مراحل بعدی صورت گیرد و در این زمینه همکاری بانکها و دستگاههای مرتبط ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استان خوزستان افزود: خسارت مربوط به  مابقی پرونده‌ها به محض طی کردن مراحل شهرستانی و دریافت آنها از شهرستان‌های سیل‌زده نیز پرداخت می‌شود.

عبیات با بیان اینکه آسیب‌هایی که سیل به مسکن مهر شیرین شهر وارد کرد نیز مشمول خسارت می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی منازل آسیب دیده از سیل در حال ساخت و تکمیل بودند لذا باید موضوع بررسی شود و سپس در مورد نحوه پرداخت خسارت به آنها تصمیم گیری خواهد شد.

 

نظر شما