آغاز برگزاری انتخابات دومین مجمع سمن‌های جوانان در کشور از ۱۵ شهریورماه

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۱۷:۱۵:۳۵
کد خبر: ۸۶۹۲۳۷
آغاز برگزاری انتخابات دومین مجمع سمن‌های جوانان در کشور از ۱۵ شهریورماه
مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، سجاد سالک که به ارومیه سفر کرده است به خبرنگاران گفت: المپیاد سازمان‌های مردم نهاد کل کشور برنامه بعدی دفتر مشارکت‌های اجتماعی است که بعد از مسابقات فوتسال سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان کشور که در ارومیه درحال برگزاریست، طرح ریزی شده است.

وی به موضوع برگزاری انتخابات مجمع سمن‌های جوانان استان‌های مختلف کشور اشاره و خاطر نشان کرد: انتخابات دومین مجمع استانی سمن‌های جوانان طی روزهای ۱۵ شهریور تا ۱۵ آبان‌ماه در ۳۱ استان کشور برگزار خواهدشد و در این راستا تاریخ فراخوان ثبت‌نام کاندیداها، تا ۲۷ تیرماه تمدید شده است.

وی اضافه کرد: طبق دستورالعمل، هر سمن باید ۲ نفر یک نفر از بانوان و یک نفر از آقایان را برای رای دادن معرفی کنند ضمن اینکه برای معرفی کاندیدا الزامی برای سمن‌ها وجود ندارد و اگر سمنی مجوزش تا ۲ سال آینده اعتبار نداشته باشد نمی‌تواند کاندیدایی معرفی کند.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان به طرح رتبه‌بندی سمن‌ها هم اشاره و افزود: در ۲ استان قزوین و سمنان بصورت پایلوت طرح رتبه‌بندی و اعتبارسنجی سازمان‌های مردم‌نهاد آغاز شده و با توجه به اینکه ۲۵۰۰ سازمان مردم‌نهاد در حوزه جوانان در کشور دارای اعتبارنامه هستند بعد از اجرای این طرح که با محوریت خوداظهاری خواهدبود، امکان درجه‌بندی و رتبه‌بندی سمن‌ها را اجرایی خواهیم‌کرد.

سالک در مورد تخصیص اعتبار برای توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد نیز گفت: سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این موضوع به سمن‌ها تخصیص یافت و امسال نیز تا شهریورماه اعتبار مشخص خواهدشد ضمن اینکه در راستای شفافیت، حداکثر ظرف ۲ هفته آینده، مبالغ تخصیصی برای هر سمن حوزه جوانان از طریق پایگاه اینترنتی رسمی و کانال اطلاع‌رسانی تلگرامی (حالا جوانان) متتشر خواهدشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز