دقایقی پیش؛

مسجد سلیمان باز هم لرزید

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۰۰:۱۹:۴۷
کد خبر: ۸۶۹۳۱۶
مسجد سلیمان باز هم لرزید
طبق اعلام مرکز لرزه نگاری ایران، دقایقی پیش زمین لرزه ایی با قدرت ۳.۲ ریشتر شهرستان مسجد سلیمان را لرزاند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، دقایقی پیش شهرستان مسجد سلیمان برای چهارمین روز پیاپی لرزید.

بر همین اساس طبق اعلام مرکز لرزه نگاری ایران، زمین لرزه ایی به قدرت ۳.۲ در مقیاس ریشتر، در ساعت  ۰۱:۱۰:۲۵ بامداد امروز پنج شنبه، در مختصات ۳۱.۷۴۴ عرض جغرافیایی و ۴۹.۴۰۹ طول جغرافیایی در عمق ۱۲  کیلومتری مسجد سلیمان به وقوع پیوست.

روز گذشته نیز زمین لرزه ایی با قدرت 3.3 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین شهرستان مسجد سلیمان را لرزانده بود.

این در حالی است که روز دوشنبه در ساعت 11:30 زلزله ایی با قدرت 5.7 ریشتر شهرستان مسجد سلیمان را لرزاند و سبب تخریب و خسارت بیش از سه هزار واحد مسکونی و تجاری، بیمارستان نفت و برخی اماکن عمومی شده بود.

در آن زلزله یک نفر بر اثر سکته جان باخت و بیش از 135 نفر نیز مصدوم شدند.

به گفته مدیرکل جمعیت هلال احمر خوزستان بیش از 2600 نفر از این زلزله متاثر شدند و خدمات رسانی به مناطق زلزله زده ادامه دارد.

پیش از این غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان اظهار کرده بود: منازلی که زمین لرزه‌ای با شدت ۵.۷ ریشتر را تحمل کرده اند ممکن است با یک پس لرزه تخریب شوند لذا باید مردم را آگاه کرد تا برای احتیاط در خانه‌ها نخوابند و در محیط های باز مانند حیاط منازل یا کمپ‌های موقت استقرار یابند.

او به مسوولان تاکید کرد تا به هیچ وجه موضوع زلزله را دست کم نگیرند، زیرا بی توجهی و کم اهمیت تلقی کردن زمین لرزه‌ای که در بافت فرسوده رخ داده، ممکن است نتیجه همه تلاش‌های امدادی را نقش بر آب کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز