برترین های جشنواره استانی خوشنویسی الیگودرز مشخص شدند

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۱۲:۱۶:۲۰
کد خبر: ۸۶۹۴۵۹
برترین های  جشنواره استانی خوشنویسی  الیگودرز مشخص شدند
اولین جشنواره استانی خوشنویسی با موضوع نماز و نیایش در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی الیگودرز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ با حضور ٣٥ تن از هنرمندان ممتاز خوشنویسی استان  اولین جشنواره استانی خوشنویسی با موضوع نماز و نیایش در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز برگزار شد.

 رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی الیگودرز با بیان این که اهمیت نماز با زبان هنر بیان شود اظهار کرد نماز به شخصیت و رفتارهای انسان مومن جهت می دهد و با توجه به کلام خدا ، انسان را از فحشا و منکرات باز می دارد و می تواند با دور کردن زشتی، فرد و به تبع آن اجتماع نیز سالم شود و این زمانی محقق می شود که به جایگاه و اهمیت نماز توجه بیشتری شود.

حبیب جمشیدی گفت: لازمه رشد کردن و ایستادن، ریشه و ستون است که این مهم در دین اسلام نماز بوده و هرکس بخواهد دین خود را حفظ کند باید ستون آن را مستحکم کرده و در این فریضه الهی سستی نکند.

او بیان کرد:  جشنواره خوشنویسی با هدف ترویج فرهنگ نماز در جامعه و به‌همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز و انجمن خوشنویسی برگزار شده است.

گفتنی است ؛ جشنواره خوشنویسی «نماز و نیایش» در دو بخش خط نستعلیق و شکسته شامل اشعار و احادیث پیرامون نماز برگزار شده است.

 داوران این جشنواره را آقایان مدیری، سرلک‌پور، حاتمی و مؤمن از خوشنویسان ممتاز لرستانی عهده‌دار بودند. برگزیدگان این جشنواره، در بخش اول رشته شکسته نستعلیق  هنرمند خوشنویس خانم سکینه پنچی پور مقام اول از خرم آباد و ولی احمد وند مقام دوم از درود، و هادی پناهی از الیگودرز و شهریار کیانی از بروجرد به طور مشترک مقام  سوم رشته شکسته نستعلیق را احراز کردند که با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از آنان تقدیر به عمل آمد. در بخش دوم رشته نستعلیق، علی ابدالی مقام اول از بروجرد و افشین ماسوری مقام دوم ازخرم آباد و مهدی گودرزی و شهریار کیانی ازبروجرد مقام سوم مشترک رشته نستعلیق بودند که با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از آنان تقدیر شد.

لازم به ذکر است نمایشگاهی از آثار خوشنویسان شرکت‌کننده در جشنواره استانی نماز و نیایش که به‌صورت حضوری تهیه شده به مدت یک هفته در نگارخانه آیینه الیگودرز به نمایش در می‎آید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز