مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

امسال جمعیت دانش آموزی ۶.۹ درصد افزایش می یابد

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۰۹:۰۹:۲۹
کد خبر: ۸۶۹۸۹۴
امسال جمعیت دانش آموزی ۶.۹ درصد افزایش می یابد
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: امسال جمعیت دانش آموزی گلستان 6.9 درصد افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سومین جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور هادی حق شناس استاندار گلستان، احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان و دیگر مسئولین استانی در سالن فرهنگ اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در این جلسه اظهار کرد: در آموزش و پرورش استان گلستان 354918    دانش آموز در  2829 مدرسه و   15076  کلاس درس مشغول به تحصیل هستند. وی افزود:   15.19 درصد از این دانش آموزان درمدارس غیردولتی مشغول می‌باشند.

گوهری راد اضافه کرد: از لحاظ جنسیت 47.41 درصد از نیروهای استان را بانوان تشکیل می دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: امروزه نرخ سواد در استان گلستان برابر با  94.6 درصد است وسرانه فضای آموزشی استان به4.92 متر مربع رسیده است.

وی ادامه داد:  36.08 % مدارس استان گلستان به رشته های فنی حرفه ای و کاردانش اختصاص دارد.

این مقام مسئول با مقایسه جمعیت دانش آموزی امسال (97 - 98) و سال گذشته (96 – 97) گفت: امسال جمعیت دانش آموزی استان گلستان 6.9% افزایش می یابد.

قدرت الله نظری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه با اشاره به ماده 4 وظایف و اختیارات شورای آموزش و پرورش استان گفت: تصویب ضوابط مربوط به تعیین هزینه سرانه دانش‌آموزی هر یک از مناطق تابعه از بودجه دولتی، به نحوی که امکان توسعه کمی و کیفی‌فعالیت های آموزشی و پرورشی در نقاط محروم باشد، مورد انتظار است تا کمبودها و عقب‌ماندگی های آموزش و پرورش مناطق به تدریج ‌برطرف گردد.

وی ادامه داد: تعداد مدارس مشمول سرانه دولتی 2053   واحد و تعداد دانش آموزان مشمول این سرانه   268375  نفر می باشد.

نظری با اشاره به اینکه در استان گلستان مدارسی وجود دارد که 50 نفر یا کمتر دانش آموز دارند گفت:به مدارس مستقل با کمتر از 50 نفر دانش آموز، سرانه 50 نفر داده می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گلستان، در ادامه اهم برنامه ها و  سیاست های این معاونت را بهره گیری از ظرفیت های قانونی، سند دار کردن املاک و اراضی فاقد سند آموزش و پرورش، واگذاری پروژه های نیمه تمام، تحقق مواد قانونی شورای آموزش و پرورش و پیگیری مطالبات، معوقات و دیون همکاران ذکر کرد.

 

نظر شما