امروز در سنندج رخ داد؛

گفت و گوی معاون رئیس جمهور بافندگان و فعالان حوزه فرش

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۰:۵۵:۲۰
کد خبر: ۸۶۹۹۸۶
گفت و گوی معاون رئیس جمهور بافندگان و فعالان حوزه فرش
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده روز شنبه در بدو ورود به استان کردستان از آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای ترنج سنندج بازدید و با برخی بافندگان و فعالان حوزه فرش (زنان سرپرست خانوار) شاغل در این مکان گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در این بازدید ابتکار از بخش‌های مختلف این آموزشگاه از جمله کارگاه خیاطی، کلاس قالیبافی و کارگاه فرش‌های حجمی بازدید و از نزدیک با مشکلات زنان سرپرست خانوار و سایر بانوانی که در این کارگاه مشغول فعالیت هستند، آشنا شد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: باید در راستای افزایش توان افزایی بانوان و تاب‌آوری آنان بویژه بانوان سرپرست خانوار آموزش‌های اساسی و لازم الاجرا داده و پس از توانمند سازی وارد بازار کار شوند.

معصومه ابتکار افزود: چنانچه بانوان به لحاظ مدیریت اقتصادی توان خود را افزایش دهند حجم وسیعی از بیکاری‌ها حل و اقتصاد خانواده‌ها مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها و اقدامات خوبی در زمینه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان کردستان انجام شده است، اظهار داشت: هدف اصلی ما ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان سرپرست خانوار است تا شغلی پایدار و شرافتمندانه داشته باشند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ابراز امیدواری کرد با اقدامات انجام شده کردستان اولین استانی باشد که زن بی سرپرست بیکار نداشته باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان نیز در این بازدید گفت: بر اساس معرفی مؤسسه کاردوک و نیازسنجی که انجام شد، ۱۷ حرفه از سوی فنی و حرفه‌ای به ۳۶۲ نفر آموزش داده شد.

سید جمیل احمدی افزود: دوره‌های آموزشی برگزار شده هم انگیزشی بوده و هم ارتباط بانوان را با بازار کار بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه استقبال بسیار خوبی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شده است یادآور شد: فنی و حرفه‌ای این ظرفیت را دارد که دوره‌های پیشرفته‌تری را نیز برگزار کند.

مدیر آموزشگاه ازاد فنی و حرفه‌ای ترنج نیز گفت: آموزشگاه ترنج خردادماه سال ۷۶ تأسیس شده و ابتدا در رشته فرشبافی فعالیت می‌کرد که در ادامه تحت نظر سازمان فنی و حرفه‌ای، رشته‌های فناوری اطلاعات، طراحی دوخت، گلسازی و گلیم‌بافی به مجموعه رشته‌های آن اضافه شد.

دلکش شریعتی افزود: سالانه به طور میانگین حدود ۴۰۰ نفر در بیش از ۳۰ رشته و حرفه در این آموزشگاه آموزش‌های لازم را می‌بینند و وارد بازار کار می‌شوند.

وی افزود: همچنین طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه‌های غیررسمی با رویکرد ایجاد و یا توسعه کسب و کارهای خرد در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تیرماه ۹۸ در این آموزشگاه اجرا می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به منظور بررسی مشکلات و مسائل حوزه زنان روز شنبه از طریق فرودگاه شهدای سنندج وارد کردستان شد.

معصومه ابتکار در بدو ورود مورد استقبال استاندار، معاونین استانداری کردستان، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از مسئولان اجرایی این استان قرار گرفت.

ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در سفر یک روزه خود به استان کردستان از طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان در سنندج بازدید می‌کند.

شرکت در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات حقوقی و فقهی (شافعی) حوزه زنان و شرکت در جلسه طرح ملی گفت و گوی خانواده از دیگر برنامه‌های سفر معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به استان است.

ابتکار همچنین در این سفر از طرح تأمین خُرد با رویکرد بانکداری پیوندی در روستای نوره از توابع شهرستان سنندج بازدید کرده و سپس در برنامه گفتمان صدا و سیمای استان حضور پیدا می‌کند.

پایان بخش برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به استان شرکت در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان خواهد بود.

 

نظر شما