طرح امداد و نجات تابستانه ۹۸ هلال‌احمر استان قزوین آغاز شد

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۴:۰۳:۴۲
کد خبر: ۸۷۰۱۹۷
طرح امداد و نجات تابستانه ۹۸ هلال‌احمر استان قزوین آغاز شد
طرح امداد و نجات تابستانه ۹۸ هلال‌احمر استان قزوین با برنامه های توان افزایی و بازآموزی ویژه تیم های واکنش سریع آغاز شد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛هاشمی معاون امداد و نجات هلال احمر قزوین روز شنبه در این خصوص گفت: پیش از آغاز این طرح در راستای آمادگی هر چه بیشتر تیم های عملیاتی اقدامات و برنامه های مختلفی به مرحله اجرا درآمد.

حکمت الله هاشمی با اشاره به این طرح ها افزود: اجرای برنامه های بازآموزی و توان افزایی ویژه تیم های واکنش سریع، مجهز نمودن تیم ها به تجهیزات انفرادی و تیمی، اجرای عملیات های کارکردی ویژه تیم های واکنش سریع جهت حفظ آمادگی تجهیزات و خودروهای امدادی، اجرای اولین دوره توان افزایی در سه ماهه دوم سال جاری به صورت تمرین غواصی و تجسس در آبهای ساکن در دریاچه اوان بخش رودبار الموت شرقی با حضور ۱۵ نفر نجاتگر عضو تیم واکنش سریع ستاد از جمله این برنامه ها بوده است.

وی اضافه کرد: این طرح با هدف ارائه مطلوب‌تر خدمات امداد و نجات، کمک‌های اولیه و خدمات اجتماعی در حوادث، ایجاد اطمینان خاطر و آرامش فکری مسافران در طول مسیرهای مسافرتی با رؤیت نیروهای امدادی و معرفی هر چه بهتر خدمات بشردوستانه و داوطلبانه و نمایش توان بالای خدمات امداد و نجات در دستور کار قرار گرفت.

۲۳ پایگاه امداد و نجات بین شهری و یک پایگاه امداد و نجات کوهستان در استان قزوین با ۲۳ دستگاه خودروی آمبولانس، ۱۲ دستگاه ست نجات، یک فروند بالگرد و ۱۲۰ نفر نیروی عملیاتی متخصص به صورت ۲۴ ساعته در محورهای مواصلاتی استان حضور دارند تا در صورت نیاز به یاری مردم بشتابند.

 

نظر شما