هدایت حاتمی مطرح کرد؛

بهبود چشمگیر شاخص‌های کرمانشاه در حوزه تورم، بیکاری و فضای کسب و کار

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۶:۴۷:۵۱
کد خبر: ۸۷۰۳۲۷
بهبود چشمگیر شاخص‌های کرمانشاه در حوزه تورم، بیکاری و فضای کسب و کار
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: بهبود شاخص های استان در سه حوزه فضای کسب و کار، نرخ بیکاری و تورم در طول سال ۹۷ و سه ماهه اول سال ۹۸ نشان از جهت گیری ها و هدف گذاری های صحیح مدیریت ارشد استان دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، هدایت حاتمی معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که با حضور آیت اله محمدی عراقی مسوول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان برگزار شد؛ با اشاره به موفقیتهای اخیر استان در زمینه‌کاهش نرخ تورم و بیکاری و بهبود فضای کسب و کار اظهار داشت: بهبود شاخص های استان در سه حوزه فضای کسب و کار، نرخ بیکاری و تورم در طول سال ۹۷ و سه ماهه اول سال ۹۸ نشان از جهت گیری ها و هدف گذاری های صحیح مدیریت ارشد استان دارد.

او افزود: اوایل سال گذشته در زمینه فضای کسب و کار در رتبه ۳۱ کشور بودیم که با تلاش های صورت گرفته در پاییز ۹۷ به رتبه ۲۹ و در بهار ۹۸ به رتبه ۲۲ کشور رسیدیم که یک موفقیت چشمگیر محسوب می شود. همچنین فضای کسب کار که  یک شاخص بسیار مهم در زمینه جذب سرمایه گذار است و در صورت نامساعد بودن این شاخص، تلاش ها در بقیه حوزه ها نیز ابتر می ماند با بهبود محسوسی مواجه شد و امسال هم یکی از اولویت‌های اقنصادی استان بهبود بیشتر این فضا است.

معاون استاندار نرخ تورم را یکی از مهمترین شاخص های اثرگذار و کلیدی در حوزه اقتصاد خانواده، دولت و بنگاه های بخش خصوصی ذکر کرد و گفت: افزایش تورم موجب بالارفتن هزینه های بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی و توقف فعالیت ها و یا رکود آن ها  و نیز  موجب اخلال در مدیریت اقتصاد خانواده می شود. همچنین تورم بر پیشرفت پروژه های بخش دولتی اثر منفی می گذارد و موجب بالارفتن هزینه های پیمانکار و کند شدن پروژه ها می شود.

او در ادامه بیان داشت: کرمانشاه ۲۴ ماه در صدر گرانترین استان های کشور قرار داشت. اما طی یکسال گذشته با یک برنامه ریزی مدون و هدفمند توانستیم نرخ تورم استان را کاهش دهیم. 

حاتمی در ادامه افزود: یکی از راهکارهایی که در کاهش تورم نقش داشت ایجاد شبکه یکپارچه و هماهنگ توزیع با همکاری اصناف، فروشگاه های بزرگ و اتحادیه‌ها و توزیع کالاهای ضروری سبد خانوار در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار با کمک این شبکه بود که خوشبختانه یک راهکار اثرگذار و موفق در کنترل تورم بود.

 معاون استاندار کرمانشاه را یکی از تامین کننده های مهم دام سبک کشور ذکر کرد و گفت:  بااینحال گوشت استان کیلویی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان گرانتر از قیمت کارشناسی به فروش می رسد و یکی از راهکارها برای کاهش قیمت گوشت، واگذاری کشتارگاه ها به بخش خصوصی است که با توجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار، آن را اجرایی خواهیم کرد و  همچنین در راستای کاهش قیمت میوه نیز تا انتهای سال ۸ مرکز فروش جدید به بهره برداری خواهد رسید.

حاتمی اظهار داشت: به دنبال یک توافق با فروشگاه‌های زنجیره‌ای فعال در استان هستیم تا زمینه عرضه محصولات و کالاهای تولیدی دارای مزیت استان را در این مجموعه ها فراهم کنیم که این کار به رونق تولید و اقتصاد استان کمک می کند.

او در پایان گفت: براساس اعلام مرکز آمار کشور نرخ بیکاری استان در بهار ۹۸ برابر با ۱۴/۷ درصد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک کاهش ۴/۷ درصدی را نشان می دهد که این یک موفقیت بزرگ برای استان است و پس از مدت ها کرمانشاه را در رتبه پنجم بیکاری کشور قرار گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز