پسماند های عفونی بی خطر سازی می‌شوند

بیش از ۶۵۰ مطب؛ بیش از ۶۰۰ کیلوگرم پسماند عفونی!

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۰۹:۰۹:۱۰
کد خبر: ۸۷۰۵۰۸
بیش از ۶۵۰ مطب؛ بیش از  ۶۰۰ کیلوگرم پسماند عفونی!
از حدود ۶۵۰ مطب و مرکز تولید کننده پسماند عفونی، حدود ۶۰۰ کیلوگرم پسماند عفونی جمع آوری و زیرنظارت سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه مدیریت و بی خطر سازی می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، یحیی ذائبی کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بازدید از مراکز بی خطرسازی کرمانشاه گفت: در سطح این شهرستان به طور روزانه از حدود ۶۵۰ مطب و مرکز تولید کننده پسماند عفونی، حدود ۶۰۰ کیلوگرم پسماند عفونی جمع آوری و زیرنظارت سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه مدیریت و بی خطر سازی می‌شود.

او گفت: پسماندهای عفونی تولیدی در مطب‌ها و مراکز درمانی سایر شهرستان‌های استان نیز در بیمارستان‌های مستقر در شهرستان‌ها بی خطر سازی می‌شوند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه نیز به همراه کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از سایت بی خطر سازی پسماندهای مطب‌ها و مراکز درمانی خصوصی شهرستان کرمانشاه بازدید کرد و از نزدیک فعالیت ۲ شرکت فعال و مجهز به دستگاه بی خطر ساز پسماند مورد مشاهد قرار گرفت.

این شرکت‌ها با دستور کارگروه مدیریت پسماند استان و سازمان حفاظت محیط زیست و پیگیری‌های حوزه معاونت بهداشتی و درمان و حمایت سازمان نظام پزشکی مشغول فعالیت هستند و ساماندهی پسماندهای عفونی مطب‌های سطح شهرستان کرمانشاه را انجام می‌دهند.

در این بازدید روند بی خطرسازی مثبت ارزیابی شد و ارتقای سیستم‌های بی خطر سازی، آموزش مداوم نیروهای شاغل در عملیات جمع آوری و استفاده از وسایل حفاظت فردی توسط کارگران از جمله مواردی بود که مورد تاکید قرار گرفت و پرونده معاینات شغلی کارگران نیز کنترل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز