تاسیس خانه هنرمندان از مطالبات جامعه هنری قزوین است

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۱۲:۲۴:۱۱
کد خبر: ۸۷۰۶۶۶
تاسیس خانه هنرمندان از مطالبات جامعه هنری قزوین است
تاسیس خانه هنرمندان، اعتبار بخشی به آن در میان سازمان ها و تخصیص بودجه از مطالبات جامعه هنری استان قزوین است.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛اعضای خانه هنرمندان استان قزوین روز یکشنبه در دیدار با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین مشکلات و مطالبات جامعه هنرمندان را بیان کردند.رئیس خانه هنرمندان استان قزوین در این دیدار گفت: تأسیس خانه هنرمندان متناسب با شأن و جایگاه هنری استان، احداث خانه اجرا و نگارخانه، اختصاص ردیف بودجه و هماهنگی بین مدیران فرهنگی از عمده مطالبات اعضای خانه هنرمندان است.
 حسن یوسفی سیاست زدگی در حوزه هنر را از عمده مشکلات جامعه هنری استان عنوان کرد و اظهار داشت: به علت برخی حواشی ایجاد شده، موضوع ثبت قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران در سازمان یونسکو بلاتکلیف ماند و زحمات و تلاش های صورت گرفته در این زمینه از میان رفت.

یوسفی به مقوله هنر و ارتباط آن با آموزش و اقتصاد پرداخت و گفت: ضرورت تقویت دانشکده هنر و رشته‌های تحصیلی آن در استان و اقتصاد هنر برای پاسخگویی به دغدغه جامعه هنری از دیگر مواردی است که باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس خانه هنرمندان قزوین با بیان اینکه مجتمع ارشاد استان نیازمند مرمت و تعمیر است، افزود: راه اندازی کتابخانه تخصصی هنر و تخصیص تجهیزات از دیگر مطالبات هنرمندان استان است که امیدواریم با دستور استاندار قزوین گام های بلندی برای رفع آن برداشته شود.

در ادامه سایر اعضای هیأت مدیره خانه هنرمندان استان قزوین نیز دغدغه ها و مسایل خود را مطرح کردند که مهمترین آنها بی‌توجهی به ظرفیت‌های هنری و فرهنگی استان قزوین، نبود برنامه ریزی جامع به منظور توسعه هنر و اقتصاد هنرمندان بود.

 

 

نظر شما