معاون رئیس جمهور:

۱۲ هزار زن سرپرست خانوار توانمند می‌شوند

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۱۳:۴۶:۳۲
کد خبر: ۸۷۰۷۵۹
۱۲ هزار زن سرپرست خانوار توانمند می‌شوند
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اجرای طرح های توان افزایی زنان سرپرست خانوار در کشور گفت: امسال در قالب این طرح ها ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار توانمند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ معصومه ابتکار روز یکشنبه گفت: توان افزایی زنان بویژه سرپرست خانوار در امور معیشتی یکی از برنامه‌های مهم و اولویت دار دولت است و در این راستا اقدامات مؤثری انجام شده است.

وی افزود: امسال ۲ طرح توان افزایی در این راستا برای زنان سرپرست خانوار در کشور اجرا می‌شود که یکی از طرح‌ها با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و طرح دوم نیز با همکاری وزارت کشور اجرا خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده هدف اصلی از اجرای این طرح‌ها را توانمندسازی زنان دانست و اضافه کرد: در حال حاضر این طرح‌ها در نقاط مختلف کشور در حال اجرا است ضمن اینکه یکی از طرح‌ها مختص مناطق حاشیه شهرهای بزرگ است که اجرای آن نیز کلید خورده است.

وی با بیان اینکه در مجموع در قالب این طرح‌ها ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار توانمند می‌شوند، یادآور شد: زنان با مشارکت در این طرح‌ها می‌توانند مهارت‌های بومی مدیریتی و مهارت‌های شخصی شأن را ارتقا دهند تا معیشت خود را اداره کرده و کسب و کاری راه اندازی کنند.

ابتکار همچنین به تدوین سند ارتقای وضعیت زنان در استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: این سند بنا بر نیازها و شرایط خاص هر استان تدوین شده و اقدامات آن از مسأله یابی شروع و به راهکار و برنامه‌های اجرایی منتهی می‌شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده روز گذشته به کردستان سفر و از طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان در سنندج بازدید کرد.

 

نظر شما