در جلسه ستاد ساماندهی جوانان و شورای ورزش پلدختر مطرح شد:

سرپرست فرمانداری پلدختر : در بحث سیل اقدامات خوبی درحوزه ورزش و جوانان انجام گرفته است / رییس ورزش وجوانان پلدختر: در حرکتی جهادی مجموعه ورزشی سیل زده پلدختر را در روند بازسازی قرار دادیم

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۰۱:۱۴:۱۱
کد خبر: ۸۷۰۹۸۵
سرپرست فرمانداری پلدختر : در بحث سیل اقدامات خوبی درحوزه ورزش و جوانان انجام گرفته است / رییس ورزش وجوانان پلدختر: در حرکتی جهادی مجموعه ورزشی سیل زده پلدختر را در روند بازسازی قرار دادیم
نخستین جلسه ستاد ساماندهی جوانان وشورای ورزش پلدختر در سال 98 با محوریت اوقات فراغت جوانان وبرنامه ریزی برای برگزاری همایش بزرگ پیاده روی برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛  در این جلسه که با حضورعلی سیف  سرپرست فرمانداری  پلدختر،علی محمد نورعلیوند رییس ورزش وجوانان پلدختر ودیگر اعضای عضو ستاد وعلی خاوری رییس هیئت ورزش های روستایی وبومی محلی استان  در سالن کنفرانس فرهنگ وارشاد اسلامی برگزارشده بود برلزوم توجه  بیشتر به ورزش به عنوان یکی از مهمترین شاخص های اوقات فراغت تاکید شد.

سرپرست فرمانداری پلدختردر این نشست  با اشاره به  میزان خسارات وارده از سیل اخیر پلدختر ،اظهار کرد:  حجم خسارات وارده به حوزه  شهرداری بسیار زیاد است  به طوریکه بخش زیادی از تاسیسات وادوات خودشهرداری از جمله پارک ها ،فضا های ورزشی وفضای سبز نیز به وسیله سیل از بین رفته است.

علی سیف با بیان اینکه کمبود فضای سبز در شهرپلدختر  عیان است  بر لزوم تسریع در راه اندازی بخشی از پارکها وفضای سبزاز جمله پارک بانوان  تاکید کرد وافزود: فضای سبز روی نمود وساختارشهری تاثیر گذاراست لذا علاوه براحیا و توسعه فضای سبز معبرها راباید زیبا ساخت .

او با اشاره به اقدامات دستگاه ورزش وجوانان در احیا وبازسازی مجموعه ورزشی تخریب شده از سیل اخیر پلدختر ،تصریح کرد: در بحث سالنهای ورزشی اقدامات خوبی درحوزه ورزش وجوانان انجام گرفته است واین اقدامات باعث شد مجموعه  سریع به وضعیت اصلی برگردانده شودودر روند بازسازی قرار بگیرد .

او با بیان اینکه هنوز یکسری مشکلات در بحث استخرشنای شهر  وجوددارد،یادآورشد: محوطه مجموعه باید بازسازی شود چون باتوجه به خاک مانده از آورده های سیلابی در مجموعه  روی سلامتی ورزشکاران تاثیر گذار است .

سیف در بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به لزوم توجه به بحث اوقات فراغت ،خاطر نشان کرد: اوقات فراغت در تمام طول سال بایدوجود باشد همچنانکه ورزش خاص فصل تابستان نیست .

او با بیان اینکه پلدختر شهر ورزش دوستی است ،گفت: سیل فرصت خوبی برای جذب خیرین ورزش است وباید شرایط برای ورود خیرین عرصه ورزش نیز فراهم شود وخیرین در این حوزه نیز فعال شوند .

سرپرست فرمانداری پلدختر با بیان اینکه کار در مناطق سیل زده باید بعد روانی واجتماعی هم داشته باشد بر

لزوم برگزاری همایش هاوگردهمایی های در این شهرستان سیل زده تاکید کرد وافزود: در این زمینه باید هماهنگی لازم صورت بگیرد تا با امنیت وهماهنگی کامل همایش ات برگزارشود.

سیف همچنین خواستار همکاری همه دستگاه های اجرایی شهرستان در خصوص برگزاری همایش بزرگ پیاده روی روز جمعه 28 تیرماه شد .

 

رییس ورزش وجوانان پلدختر نیز در این نشست بااشاره به تعریف اوقات فراغت ، اظهار کرد:  زمانی که فرد وظایفش را انجام داد فرصتی دراختیار دارد تا به برنامه های مورد علاقه اش بپردازد.

علی محمد نورعلیوند افزود: وقتی از اوقات فراغت سخن  به میان می آید صرفا برای جوانان ونوجوانان آن هم درفصل تابستان وتعطیلی مدارس ودانشگاه ها سخن گفته می شوددر حالیکه  اوقات فراغت اختصاص به قشر خاصی ندارد ومتعلق به سن یا زمان خاصی نیست .

او تصریح کرد: اوقات فراغت در کنارهمه  خوبی هایی که دارد اگر به درستی ساماندهی نشود می تواند به عنوان یک تهدید برای سلامت اخلاقی وروانی جامعه به شمار آید .

نورعلیوند یکی از مهمترین علل انحرافات وبزهکاری ها وکجروی های اجتماعی را بی برنامگی در حوزه اوقات فراغت  عنوان کرد وگفت: اگر برای اوقات فراغت مردم برنامه ریزی نشود وبرنامه مناسبی برای آن نداشته باشیم دیگران این کارراخواهند کرد.

رییس ورزش وجوانان پلدختر ورزش کردن را از بهترین شیوه های گذران اوقات فراغت دانست ویادآورشد:در حرکت جهادی مجموعه ورزشی سیل زده پلدختر را در روند بازسازی قرار دادیم .

او با اشاره به استفاده از 3هزار کف پوش در سالنهای ورزشی مجموعه ،خاطر نشان کرد:50  هزار متر مربع حجم آوردهای سیلابی در مجموعه بوده است که  با همکاری نیروهای ورزشی وروسای هیئت های ورزشی شهرستانهای استان مجموعه را از این آورده ها تخلیه کردیم .

 نورعلیوند همجنین به راه اندازی زمین چمن مصنوعی سراب حمام  ومعمولان اشاره کرد.

او در پایان از برگزاری همایش پیاده روی در 28 تیرماه خبرداد وبا بیان اینکه این همایش برروی وضعیت اجتماعی وروانی شهرستان سیل زده پلدختر ومعرفی آن موثر است  از دستگاه های اجرایی خواستار نهایت همکاری برای هرچه باشکوه برگزار کردن این مراسم شد.

نورعلیوند یادآورشد: این همایش با حمایت بنیادبرکت در تهیه جوایز نفیس وهمکاری هیئت ورزشهای روستایی و هیئت ورزش های همگانی استان برگزار می شود.

 

 

نظر شما