رییس هیئت ورزش های روستایی لرستان در گفت وگو با برنا:

افتتاح ۸ خانه ورزش روستایی در سطح استان در هفته آینده / وجود ۱۸۰ بازی بومی ومحلی در لرستان

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۰۱:۴۰:۴۵
کد خبر: ۸۷۰۹۸۶
افتتاح ۸ خانه ورزش روستایی  در سطح استان در هفته  آینده  / وجود ۱۸۰ بازی بومی ومحلی در لرستان
"علی خاوری " ازتجهیز 135 خانه ورزش روستایی در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ خاوری عصر یکشنبه در حاشیه جلسه شورای ورزش پلدختر وستاد ساماندهی جوانان این شهرستان به برنا ،  اظهار کرد: هیئت ورزش های روستایی جزء هیئت های همگانی است که دردوبخش ورزش های کلاسیک مثل فوتبال ودومیدانی ، تنیس ، شطرنج فعالیت دارد همچنین دربخش ورزش های سنتی در دوحوزه بانوان وآقایان  هم در شهر وهم در سطح روستاها برگزار می کنیم .

او با بیان اینکه  180 بازی بومی ومحلی در لرستان وجود دارد ، افزود: بیش از سه دهه است که بازی های سنتی در شهر به فراموشی سپرده شده اند و ما وظیفه داریم که این بازی هارا احیاکنیم.

 خاوری با بیان اینکه ورزش های بومی ومحلی در فضای باز برگزار می شوند ، تصریح کرد: قابلیت جذب مخاطب بسسار زیادی در این ورزش های بومی وجوددارد و در تمام رده های سنی مخاطب دارند.

رییس هیئت ورزش های روستایی  لرستان با اشاره به اقدامات این هیئت در توسعه ورزش روستایی در سطح روستاهای استان ، گفت: 135 خانه ورزش روستایی را تجهیز کرده ایم و در هفته آینده نیز 8 خانه ورزش روستایی دیگر افتتاح می شود .

  خاوری با اشاره به اقدامات  این هیئت در بحث سیل پلدختر ، یادآورشد: با وقوع سیل در اولین روز ورود کردیم وبا راه اندازی کمپ آشپزخانه وپخت وتوزیع روزانه 4هزار غذای گرم در بین سیل زدگان با بهترین کیفیت  وهمچنین توزیع اقلام در  خدمت رسانی فعال بودیم .

 او از برگزاری 52 جشنواره در سال گذشته خبرداد و با بیان اینکه اولین جشنواره را برای ایجاد نشاط وشادابی بین مردم سیل زده در پلدختر هیئت ورزش های روستایی برگزار کرد ، خاطر نشان کرد: دو جشنواره را پس از سیل در خود پلدختربرای تقویت روحی مردم  برگزار کردیم.

 خاوری از برگزاری جام خوشه چین در اوقات فراغت  خبرداد و گفت: این جشنواره در 8 رشته  ودر سطح شهرستانی ، استانی  برگزار شده وتیم های برتر به مسابقات کشوری راه می یابند.

او همچنین یادآورشد: در جشنواره های ورزشی  دید فرهنگی به ورزش های روستایی داریم وبا پرپایی سیاه چادر  پخت نان و آش تهیه دوغ نیز همراه است.

 رییس هیئت ورزش های روستایی همچنین خواستارهمکاری همه مسئولین در برگزاری جشنواره های ورزش روستایی شد .

خاوری با اشاره به برگزاری همایش پیاده روی 28 تیرماه در پلدذختر واقدامات این هیئت گفت:با توجه به بعد همگانی هیئت ورزش های روستایی وبازی های بومی ومحلی  تمام تلاش خودرا برای برگزاری و تنوع بخشیدن به این همایش به کار خواهیم گرفت .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز