نقدی به شیوه برگزاری یک برنامه ؛

تور کتاب کودک را جدی بگیریم /جشنی که بهتر می توانست اجرا شود

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۱۲:۵۷:۲۴
کد خبر: ۸۷۱۲۷۷
تور کتاب کودک را جدی بگیریم /جشنی  که بهتر می توانست اجرا شود
عنوان کردن برخی انتقادات که جزیی از وظایف اجتماعی برای مرتفع نمودن کمی ها و کاستی ها است تا با پیشگیری از تکرار این گونه موارد مانع از بروز اختلال در برنامه‌های این چنینی شویم.

خبرگزاری برنالرستان - گروه اجتماعی /اختصاصی: می دانیم که نقد همواره از راه‌های مؤثر برای اصلاح امور بوده است.

به عنوان عضو کوچکی از این جامعه همواره وظیفه خود دانسته‌ام که ضمن تجزیه و تحلیل مسائل و امور، نقدی هرچند کوتاه اما سازنده بر مشکلات داشته باشم.

آنچه را که در این مجال قصد دارم نقدی بر آن ارائه دهم  در خصوص سفری است که با گروه تور کتاب کودک به شهرستانهای پلدختر و چگنی داشتیم، ضمن اینکه کمال تشکر و قدردانی را دارم که موجبات شادی کودکانمان را فراهم نمودند و لحظاتی شاد را برایشان رقم زدند لیکن عنوان کردن برخی انتقادات که جزیی از وظایف اجتماعی برای مرتفع نمودن کمی ها و کاستی ها است تا با پیشگیری از تکرار این گونه موارد مانع از بروز اختلال در برنامه‌های این چنینی شویم.

به عنوان اولین نقد :عدم حضور حتی یک نفر از مسئولین شهرستانها در این برنامه بود که به نظر بنده یکی از واجبات کار بود. همان طور که مدیر برای پر کردن فضای تبلیغاتی ،رسانه ای خود به بهانه‌های مختلف در جامعه حضور پیدا می کنند چرا هیچ مدیری حتی در سطوح پایین و به صورت نمادین در این جمع حضور ندانشتند علت آن عدم برنامه ریزی مدیر برنامه بود یا بی اعتنائی مسئولین به کودکان دلبندمان؟ قطعا این مهم به مدیران شهرستانها و کسی که تور را مدیریت می نمودند بازمیگردد.

دومین نقد:  فضای اجرای برنامه در سراب دوره مرکز شهرستان چگنی است.

اختصاص فضایی بسیار محدود و در عین حال بسیار گرم به خاطر  نبود وسایل سرمایشی که لحظات را طاقت فرسا کرده بود.

وجود والدین در این برنامه که تعدادشان از کودکان بیشتر بود کنترل را از دست مجریان برنامه سلب نموده بود.

لازم است بدانیم که کودکان شالوده و اساس جامعه اند احترام به آنها در آینده ی جامعه نمود خواهد یافت.

نقد سوم :عدم وجود یک برنامه مدون جهت اجراهای سالنی بطوریکه کارها بصورت اتفاقی پیش می رفت ، حتی زمان پذیرایی ها مشخص نبود. در رابطه با گروه موسیقی  با آنکه می دانم گروه ارکستر نقش خود را به بهترین نحو انجام داد و آشنایی با آنها جزو افتخارات زندگی ام خواهد بود ولی جای یک سوال باقی ست آیا در استانی این همه داعیه هنرپروری و هنرمندی هستیم گروهی نبود تاضمن اینکه کار خیری انجام دهد یادآور ریشه‌های اجتماعی این دیار باشد؟ کمی و کاستی در این راستا به عهده کیست مدیر برنامه یا سازمان هماهنگ با گروه؟

چهارمین نقد :تاخیر در تمامی  اجراها که موجب بی نظمی در امور شد.

کاش قبل از انجام چنین برنامه هایی به مدیران مدارس تذکر داده می شد که این جشنی برای کودکان با هدف ایجاد فضایی مفرح و به دور از ازدحام بزرگترها برای آنان است تا اینهمه عزت نفس شهروندانمان زیر سوال نمی رفت.

پنجمین نقد : بهتر بود بعد از اجرای برنامه ها ، جلسه ای تشکیل شده و به بررسی نکات ضروری و رفع عیوب پرداخته می شد.

همه می دانیم که پایتخت نمادی از نظم و انضباط بایستی باشد و به طبع شهروندان نیز بایستی چنین نقشی داشته باشند.

عدم هماهنگی گروه در این برنامه چشمگیر بود. این در حالی ست که اجرای این گونه برنامه ها فقط با مدیریت مشارکتی قابلیت اجرای صحیح دارد و نه با مدیریت دستوری و حق وتوئی .

امیدوارم این مهم اصلاح شده تا در روند امورات آتی گروه خللی ایجاد نکند. همچنین  نبود سین برای اجرا و عدم اجرای برنامه در زمان بندی مقرر از دیگر مواردی است که می‌تواند به آن اشاره کرد.

در همین رابطه  بطور مثال می‌توان تاخیر در آغاز برنامه را عنوان کرد چنانچه به عزیزان پلدختری گفته شده بود برنامه از ساعت 8 و 30 دقیقه آغاز خواهد شد در حالیکه با تاخیر یک ساعت و نیمه ساعت 10 برنامه آغاز شد.

نقد ششم: اصرار برای گشتهای تفریحی زمانبر موجب خستگی اعضا شده بود در این برنامه ها هم و غم گروه بایستی نحوه صحیح اجرای برنامه باشد تضاد در رفتار و عدم تفاهم گاها باعث می شد که مسیر کار خوب پیش نرود.

از گروه انتظار می رفت که به صورت دسته جمعی از منازل سیل‌زدگان بازدید به عمل آورند گرچه این کار توسط جمعی از دوستان انجام شد لیک انتظار بیشتر بود چراکه این مهم موجب دلگرمی مردم عزیزمان در این مناطق می گردید.

در پایان باز هم از عزیزان برگزار کننده و خیرین عزیز که بانی اصلی این برنامه هستند و بانوان گروه که رنج دوری از خانواده را تحمل کردند و گروه نوازنده که لحظات شادی را برای کودکانمان فراهم نمودند کمال قدردانی و تشکر را دارم.همچنین  از عوامل مهمانسرای دانشگاه لرستان و جناب آقای تورج حیدرپور مسئول هیأت کوهنوردی پلدختر که در این راستا حق میزبانی به نحو احسن به جا اوردند قدردانی می گردد.

به امید اینکه نقد فوق موجبات رنجش و آزردگی خاطر هیچ عزیزی را فراهم ننماید و نقشی سازنده در اصلاح امور داشته باشد

یاداشتی از چنگیز کرمی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز