رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد

ساماندهی کمیسیونی ویژه ترافیک مشهد

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۱۳:۱۱:۴۱
کد خبر: ۸۷۱۲۹۷
ساماندهی کمیسیونی ویژه ترافیک مشهد
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ترافیک هسته مرکزی این کلانشهر زیبنده مشهدالرضا نیست لذا می بایست با تشکیل کمیسیونی ویژه توسط کمیسیون حمل و نقل شورا و معاونت حمل نقل شهرداری با حضور دستگاههای مرتبط تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده و ترافیک مشهد ساماندهی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدرضا حیدری روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: طی روزهای اخیر و ایام سالگرد ولادت امام رضا (ع) زائران و مجاوران با مشکلات ترافیکی و حمل و نقل زیاد و جدی در هسته مرکزی شهر روبرو بودند. این وضعیت قابل قبول نیست.
وی رفع این مشکل را که سالهاست بر زمین مانده نیازمند هم افزایی همه نهادها ذکر و بیان کرد: می‌بایست به همین منظور وظایف دستگاه‌های مرتبط مشخص شده تا نهادهای کم کار به مردم معرفی شوند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد حضور زائران و مجاوران را در ایام سالگرد میلاد امام هشتم (ع) در بارگاه این امام همام بسیار چشمگیر توصیف و بیان کرد: این روزها فرصت خوبی برای توسعه فرهنگ رضوی است لذا همزمان با ایام دهه کرامت و در همین راستا "منشور حقوق و تکالیف شهرنشینی مشهد" با رویکرد گسترش فرهنگ رضوی در بخشهای مختلف رونمایی شد.

روزانه افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد که سالانه میزبان افزون بر ۳۰ میلیون زائر و مسافر است رفت و آمد می کنند.
وی همچنین به برگزاری اجلاس شهرداران شهرهای مسلمان نشین و سفرای کشورهای جهان اسلام در مشهد طی روزهای اخیر اشاره و بیان کرد: شرایط برای گفت و گو و تعامل بین کشورهای اسلامی می‌بایست در مشهد فراهم شود و مدیریت شهری در راستای ماموریت دیپلماسی شهری از این ظرفیت استفاده کند.
حیدری در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۲۵ تیر ماه "روز بهزیستی و تامین اجتماعی" نیز گفت: مهار مشکلات اجتماعی پیوندی نزدیک با وظایف و عملکرد سازمانهای بهزیستی و تامین اجتماعی دارد. با همکاری این نهادها و مدیریت شهری می توان از امکانات شهر برای رفع مشکلات شهروندان و برقراری عدالت اجتماعی استفاده کرد.

وی افزود: پروژه آسایشگاه جانبازان که دیروز در بوستان ملت مشهد به بهره برداری رسید بخاطر تنگناهای اعتباری از سال ۱۳۹۴ تاکنون در حال اجرا بود اما. با تامین اعتبار ۶۵ میلیارد ریالی در این دوره از مدیریت شهری و شورای شهر مشهد آسایشگاه جانبازان به سرانجام رسید.

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: تکلیف خود ر ا در خصوص این پروژه به عنوان مدیریت شهری انجام دادیم اما بخش تکمیل تجهیزات آسایشگاه جانبازان بر عهده بنیاد شهید است که امیدواریم زودتر فراهم شود.
وی همچنین گفت: سالروز تصویب قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت را در روز ۲۷ تیر ماه در پیش رو داریم، این قطعنامه نمونه ای از خردورزی و مصلحت ورزی در رویکرد امام خمینی (ره) بود. گاهی تصمیم به اجرای راهبرد صلح، شجاعانه تر از دیپلماسی جنگ است تاکید بر دیپلماسی و مقاومت لازم و ملزوم یکدیگرند، راهبرد کنونی کشور نیز تاکید بر دیپلماسی و همچنین مقاومت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز