مدیر بحران شهرستان خوی خبر داد:

آسیب دیدن ۱۷ منزل در رانش زمین در مسیر خوی به پایانه رازی

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۲:۱۵:۰۰
کد خبر: ۸۷۱۳۷۶
آسیب دیدن ۱۷ منزل در رانش زمین در مسیر خوی به پایانه رازی
مدیر بحران شهرستان خوی گفت: رانش زمین شبکه فیبرنوری در مسیر خوی به پایانه رازی را برای ساعاتی قطع و موجب بروز اختلال در این گمرک شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اسماعیل سالم خویی با بیان اینکه رانش زمین تردد در مسیر جاده خوی به رازی را تخریب و موجب قطع ارتباط روستای کفرچین شد افزود: با تلاش نیروهای امدادی و دستگاه های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران بخشی از مشکلات به ودجود آمده رفع شده است.

وی با بیان اینکه چند ساعت بعد از وقوع حادثه با تلاش متخصصان مخابرات شبکه فیبرنوری دوباره در این مسیر برقرار شد ادامه داد: درحال حاضر راه ارتباطی روستای کفچرین که به علت رانش های مداوم مسدودشده بود توسط راهداران بازگشایی شد.

مدیر بحران شهرستان خوی با بیان اینکه در اثر وقوع این حادثه ۱۷ منزل روستایی نیز دچار خسارت شد گفت: هم اکنون تلاش برای اسکان ساکنان این روستا ادامه دارد و بعد از اسکان تلاش ها برای حل مشکلات این منازل نیز آغاز می شود.

سالم خویی ادامه داد: متاسفانه به دلیل رانش های مداوم این مسیر بعد از بازگشایی مجدد مسدود می شود که برای حل این مشکل مقرر شده است راه جایگزین جدیدی که مشخص شده احداث می شود.

مدیر بحران شهرستان خوی با بیان اینکه هم اکنون ۵ روستای شهرستان خوی در معرض رانش است اضافه کرد: در حال حاضر رانش زمین در شهرستان خوی ساکنان روستاهای اسفران، گوگرد، کفچرین، بیانلو و حصار را تهدید می کند.

مرز رازی خوی در مرز ایران و ترکیه و در ۷۵ کیلومتری شهر خوی واقع است.

 

نظر شما