کشت زعفران در قزوین باید توسعه پیدا کند

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۳:۰۶:۰۱
کد خبر: ۸۷۱۷۷۰
کشت زعفران در قزوین باید توسعه پیدا کند
سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری قزوین گفت: توسعه کشت زعفران در قزوین برای بهبود معیشت روستاییان و اشتغالزایی جوانان باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛منوچهر حبیبی سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری قزوین روز سه شنبه در سومین کارگروه شورای اشتغال استان قزوین افزود: از طرح‌های توسعه زعفران در استان حمایت می شود و این موضوع باید در شهرستان ها توسط فرمانداران و بخشداران مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زعفران به عنوان یک محصول اقتصادی در بورس شناخته می شود، اظهار داشت: این محصول تنها مصارف غذایی ندارد و با توجه به فعالیت های بورس می تواند به عنوان یک کالای صادراتی با سودآوری بالا مورد استفاده قرار گیرد.

این مسئول به آمار وزارت کشور مبنی بر اینکه تاکنون از ۱۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات روستایی تنها ۸۰ هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده اشاره کرد و گفت: تسهیلات اشتغال روستایی اگرچه هنوز تکمیل نشده و جای کار بسیاری دارد، اما همین رقم ناچیز تاثیرات بسزایی روی کاهش نرخ بیکاری داشته است.

حبیبی با بیان اینکه ۴۵ درصد اشتغال مربوط به حوزه خدمات است، اظهار داشت: در بین اقتصاد خدماتی، صنعت گردشگری از همه بیشتر می تواند اشتغالزایی و رونق اقتصادی ایجاد کند و برای کاهش نرخ بیکاری از طریق گردشگری باید اقدامات ویژه در کارگره شورای اشتغال استان دنبال و پیگیری شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین نظارت و ارزیابی در طرح های اشتغالزایی را نیازمند کار بیشتری دانست و خاطرنشان کرد: ۲۳ درصد ارزیابی طرح های اشتغال زایی و تولیدی در مقایسه با حجم طرح هاای اقتصادی استان رقم بسیار ناچیزی است که ناظران و بازطران باید این موضوع را به صورت جدی افزایش دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز