در کمیته تخصصی ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان مشگین شهر مطرح شد

سن ازدواج در برخی از روستاهای مشگین شهر به زیر ۱۳ رسیده است

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۳:۳۲:۱۶
کد خبر: ۸۷۱۸۰۰
سن ازدواج در برخی از روستاهای مشگین شهر به زیر ۱۳ رسیده است
بیستمین جلسه کمیته تخصصی ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان مشگین شهر با محوریت هفته ازدواج در محل اداره ورزش شهرستان برگزارشد.

به گزارش برنا، بیستمین جلسه کمیته تخصصی ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان مشگین شهر با محوریت هفته ازدواج باحضوری تقدیسی دبیر ستاد واکثریت اعضای ستادساماندهی وکارشناسان امورجوانان در محل اداره ورزش شهرستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه تقدیسی دبیر ستادساماندهی امور جوانان ضمن خوش آمدگویی تقدیر وتشکر ازحضور اعضاء ستاد گفت : متاسفانه سن ازدواج در برخی از روستاهای مشگین شهر به زیر ۱۳ رسیده واین امر باعث سست شدن بنیان خانواده شده وباید با برگزاری کلاسهای قبل وحین وبعد ازدواج از نهادینه شدن این امر توسط خانواده ها جلوگیری شود .
وی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این کارگاههای آموزشی ، کمک به افراد برای انتخاب زوج مناسب است که این مرحله مهمترین مرحله‌ مشاوره ازدواج است زیرا جنبه‌ پیشگیری دارد و در صورت هدایت صحیح، موجب تأمین بهداشت روانی خانواده می‌شود.
در ادامه حجت الاسلام نعمتی افزود: نهاد خانواده یکی از نهادهای مهم اجتماعی است که با ازدواج تشکیل می‌شود لذا آموزش و مشاوره در مراحلِ قبل، حین و پس از ازدواج می‌تواند بسیار مؤثر و مفید باشد.
این کارشناس مذهبی افزود: آموزش در مراحل مختلف ازدواج می‌تواند از آمار ازدواجهای ناموفق و به تبع آن آسیبهایی همچون طلاق، کودک‌آزاری، خوشونتهای خانوادگی، اعتیاد، همسرآزاری و ... را کاهش دهد که یکی از علل اختلاف و طلاق در میان خانواده‌ها که در دادگاهها مشاهده می‌شود، این است که زوجین بدون شناخت از یکدیگر و مشاوره وارد زندگی مشترک می‌شوند و این امر کاملاً اشتباه است.
.
ودرپایان ایرانخواه کارشناس امور فرهنگی وجوانان به ارائه برنامه های هفته ازدواج پرداخت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز