رئیس دانشگاه ارومیه:

باید برای نجات محیط زیست به مراکز علمی تکیه کرد

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۴:۵۴:۲۹
کد خبر: ۸۷۱۸۹۹
باید برای نجات محیط زیست به مراکز علمی تکیه کرد
‌رئیس دانشگاه ارومیه گفت: دولت برای نجات محیط زیست راهی جز تکیه به مراکز علمی ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رحیم حب نقی در چهاردهمین همایش ملی علوم ومهندسی آبخیزداری ایران که در سالن همایش های دانشگاه ارومیه برگزار شد، افزود: دولت برای احیای تالاب ها و نجات محیط زیست کشور راهی جز اتکا به مراکز علمی و دانشگاهیان و بهره گیری از علم دانشگاهیان ندارد.

حب نقی با اشاره به اهمیت رویکرد علمی در همایشها تصریح کرد: باید آثار ارائه شده در این همایش ها به صورت علمی واثربخش ظاهر شود.

وی با تاکید به اینکه باید به این باور برسیم که اداره کشور از اتکا به نفت خارج شود خاطر نشان کرد: باید در حوزه مدیریت و اداره کشور از دانش و تلاش جوانان بیشتر استفاده کرده و کشور را در همه حوزه ها به صورت علمی اداره کنیم.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه ایران جز ۱۰ کشور حادثه خیز در دنیا است، یاد‌آور شد: سیل اوایل سال یک هشدار برای همه مسئولین بود که اگر به محیط زیست و مشکلات آن به صورت علمی توجه نشود شاهد بلایای بیش از اینها نیز خواهیم بود.

حب نقی ادامه داد: باید از حوادث و اتفاقات سیل اخیر عبرت گرفته و تهدید های محیطی زیستی را به فرصتی برای مقابله با حوادث های مشابه تبدیل کنیم.

وی اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت های علمی و دانش فناوری به روز دنیا باعث خواهد شد تصمیم‌گیری‌های کلان کشور در حوزه آب و خاک به خوبی انجام شود.

رئیس دانشگاه ارومیه در خصوص ساماندهی پایان نامه های دانشگاهی نیز افزود: در تلاش هستیم پایان نامه ها را به سمت طرح های آبخیزداری و آبخوان داری هدایت و ساماندهی کرده تا شکل عملیاتی به خود بگیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز